În consecință, în urma acestor nereguli descoperite, patiseriile și magazinele au fost amendate sau închise, în timp ce sute de kilograme de alimente au fost retrase de pe rafturi.
”În perioada 25-26 ianuarie, Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor Municipiul București (CPCMB) a desfășurat ample acțiuni de control la operatorii economici care desfășoară activități commerciale, în domeniul produselor alimentare sau de alimentație publică, în zona Pieții Unirii, din sectorul 3 al Capitalei”, a transmis ANPC.
În urma acestei verificări au fost amendați 20 de operatori economici, cu amenzi cumulate de 188.000 de lei. De asemenea au fost acordate patru avertismente ”cu oprirea definitivă de la comercializare sau utilizare în vederea preparării a peste 400 kg de produse alimentare neconforme și cu oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor”.
Nu mai puțin de șapte operatori economici sunt în această situație. Pe lista problemelor mari găsite se numără ”folosirea unor produse alimentare fără etichete cu elemente de identificare și caracterizare și fără menționarea datei limită de consum, prezența insectelor vii în unitate, nerespectarea vecinătății produselor alimentare în spațiile frigorifice”.
De asemenea, comisarii ANPC au constatat ”schimbarea stării termice inițiale a produselor alimentare, comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depașită, utilizarea unor ustensile de bucătărie neprofesionale și cu grad avansat de uzură și a bureților de sârmă, nerespectarea condițiilor de depozitare menționate de producător, folosirea unor agregate frigorifice neigenizate corespunzător cu lichide scurse, și rugină, cu depuneri de gheață, cu tăvile deteriorate, cu fisuri și rupturi”.
Alte probleme importante constatate la aceste magazine sau patiserii au fost ”depozitare produselor direct pe paviment, colectarea rezidurilor în recipiente neacoperite, folosirea unor hote cu acumulare cantitativă de praf și grăsime la nivelul tubulaturii, lipsa menționării, în lista meniu, a faptului că ingredientul prezentat era de fapt un înlocuitor pe bază de grăsimi vegetale, nerespectarea temperaturii de păstrare a produselor la masa caldă, depozitarea produselor la temperatura mediului ambiant, folosirea unor cântare fără verificare metrologică”.
Comercianții au avut mai probleme și în momentul în care inspectorii ANPC au constatat ”lipsa autorizației de funcționare, comercializarea unor produse a căror proveniența nu aputut fi stabilită, utilizarea unei mese de lucru cu rugină, acumulări de praf, grăsime si rupturi, folosirea unor produse alimentare cu modificări organoleptice și ambalaje, utilizarea, la bar, de paie din material plastic neambalate individual, diferențe de gramaj între produsele de patiserie, existența pavimentului cu plăci de gresie sparte/fisurate și cu tavan cu pete de grăsime și impurități, lipsa graficului de schimbare a uleiului de prăjire și reutilizarea ambalajelor din material plastic”.
Inspectorii ANPC sunt extrem de activi în ultimul an, vizitând des magazine, restaurante, chiar și trenuri. De cele mai multe ori vizitele comisarilor se lasă cu amenzi mari după ce sunt constatate nereguli foarte grave.