Veste bună pentru români! Virgil Popescu a anunțat, într-o conferință de presă, că recalcularea facturilor eronate la gaze și energie electrică a fost finalizată.
Ministrul energiei a făcut un anunț important în ceea ce privește situația facturilor la energie.
Virgil Popescu a declarat, într-o conferință de presă organizată de Antena 3, că recalcularea facturilor eronate la gaze și energie electrică a fost finalizată.
“A reieşit din discuţii că în general cam toate facturile au fost refăcute, eu aştept ca furnizorii şi asociaţiile să iasă public să spună că au finalizat această operaţiune asta şi mă aştept să nu mai existe facturi făcute eronate.
Nu suntem absurzi, e firesc să se mai întâmple erori, dar una e să fie accidente, alta să se întâmple aşa cum s-a întâmplat şi colegii de la ANPC vă pot spune mai multe”, a precizat acesta, potrivit Agerpres.
La aceeași conferință de presă a participat și vicepreședintele Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei, Zoltan Nagy, care a vorbit despre acest subiect.
“S-au făcut controale la absolut toți furnizorii de energie electrică și gaze. O parte din controale sunt finalizate, dar vom reveni pentru a verifica dacă aplica legea pe toate cele cinci luni.
Furnizorii au aplicat legea, nu au avut norme de aplicare la timp, au comunicat clienților că odată ce se lămuresc dau facturi bune.
Noi la controale nu am intrat în detaliu factură cu factură, ne-am rezumat la a verifica dacă au aplicat sau nu legea, dacă au aplicat sau nu corect vedem de acum încolo. Abia apoi stabilim dacă sunt corecte sau nu”, susţine Zoltan Nagy, conform Antena 3.
Zoltan Nagy a mai precizat că românii vor primi facturile corecte până în luna iulie, iar furnizorul de gaze sau energie electrică va trebui să le restituie banii în cinci zile dacă se dovedește că au avut dreptate.
“Dacă furnizorul constată diferența în plus sau în minus trebuie corectat până la 1 iunie. În facturi trebuie să apară separat sumele cu minus pe pagina 2.
Dacă au nelămuriri, să ia legătura cu furnizorul. Chiar și în cazul neplăţii, până când furnizorul nu-i dă un motiv, consumatorul nu poate fi sancționat pentru neplată.
Dacă consumatorul are dreptate, în 5 zile furnizorul trebuie să facă corecția să-i dea banii”, a mai spus vicepreședintele ANRE, conform aceleiași surse citate.