Life

Video. Cea mai frumoasă sărbătoare, trivializată în numele diversității! Moș Crăciun și iubitul lui, într-o reclamă devenită virală în Norvegia

Cadoul la care... visa orice copil! Poșta de Stat a lansat un clip cu Moș Crăciun gay, pentru a marca 50 de ani de când în Norvegia s-a legalizat homosexualitatea.
26.11.2021 | 18:57
Video Cea mai frumoasa sarbatoare trivializata in numele diversitatii Mos Craciun si iubitul lui intro reclama devenita virala in Norvegia
Moș Crăciun se îndrăgostește de un barbat , intr-o reclamă de Crăciun, lansată de Poșta Norvegiană. Sursă foto: Capturi YouTube/ Fotomontaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Norvegia este cunoscută pentru libertatea promovată atunci când vine vorba despre iubire, relații, diversitate… De 50 de ani, homosexualitatea nu mai este incriminată, din 2009 a devenit a șasea țară din lume care a dat undă verde căsătoriilor între persoanele de același sex și, în 2013, a șocat prin organizarea paradei homosexualilor ai cărei participanţi au fost copii. Anul acesta, cu o lună înainte de sărbători, Poșta norvegiană marchează 50 de ani “de când iubim pe cine dorim, cu o reclamă în care un bărbat, pe nume Harry, se îndrăgostește de Moș Crăciun! Iar Moșul, simpaticul personaj mitologic pe care îl asociem cu împărțirea cadourilor copiilor, răspunde sentimentelor… Despre ce e vorba mai exact?

Moș Crăciun și iubitul lui, într-o reclamă devenită virală în Norvegia

Cu ocazia sărbătorilor de iarnă, serviciul poștal de stat din Norvegia a lansat o reclamă cu Moș Crăciun ce a devenit virală în câteva ore. Scurtmetrajul de aproape patru minute, intitulat „Harry îl întâlnește pe Moș Crăciun”, îi aduce în prim-plan pe cei doi bărbați care devin… iubiți.

ADVERTISEMENT

Prin reclama dedicată sărbătorilor de iarnă şi a lui Moş Crăciun, care, prin definiţie inseamnă bucuria pură a copiilor, norvegienii vor să arate că în secolul al XXI-lea nici tradițiile nu mai sunt ce au fost odată, își dorește – conform Poștei Norvegiei – să transmită un mesaj care exprimă normalizarea comportamentului homosexual.

”Anul acesta este despre iubire! Anul 2022 marchează cea de-a 50-a aniversare de când în Norvegia homosexualitatea nu mai este incriminată.

ADVERTISEMENT

Pe lângă faptul că arătăm lumii flexibilitatea serviciilor noastre, vrem să și aducem asta într-un cadru social relevant. Toată lumea ar trebui să se simtă binevenită, văzută, auzită și inclusă”, se arată în comunicatul Poștei de Stat din Norvegia, conform reuters.com.

Povestea scurtmetrajului lansat în Norvegia

Clipul ”When Harry met Santa” face referire la comedia romantică a anilor 1989 „When Harry met Sally”. Cele aproape patru minute ale reclamei aduc în prim-plan povestea de iubire dintre Harry și… Moș Crăciun.

ADVERTISEMENT

După o întâlnire neprevăzută în fața bradului, Harry și Moș Crăciun încep să dezvolte sentimente unul față de celălalt, însă, timp de mai mulți ani la rând, cei doi se întâlnesc fugitiv doar în ajunul Crăciunului, moment în care apucă să schimbe doar câteva priviri.

Asta până când Harry se hotărește să îi scrie o scrisoare lui Moș Crăciun despre cea mai mare dorință a sa: „Dragă Moșule, tot ce îmi doresc de acest Crăciun… ești tu”.

ADVERTISEMENT

După acest mesaj, cei doi ajung să își petreacă sărbătorile împreună și, la finalul clipului video, Harry și Moș Crăciun se sărută. Scenă ce este urmată de mesajul: ”În 2022, Norvegia marchează 50 de ani de când putem să iubim pe cine ne dorim”.

Reprezentanții Poștei de Stat din Norvegia: „Moș Crăciun poate sărbători alături de persoana iubită”

Despre reclama virală cu Moș Crăciun îndrăgostit de un bărbat, Monica Solberg, directorul de marketing al Poștei de Stat din Norvegia, a declarat că această formă de a trasforma imaginea Crăciunului – instituția promovând an de an din altă perspectivă sărbătoarea sezonului rece – nu poate decât să bucure pe toată lumea.

”Este atât de plăcut să vedem că Poșta de Stat a pus bazele unei tradiții, analizând Crăciunul din perspective diferite și făcând public în fiecare an câte o nouă și grandioasă reclamă. Și ce modalitate mai plăcută de a trece de la Moș Crăciunul supărat de anul trecut la unul ce are de împărțit o dragoste pură, adevărată”, a declarat Monica Solberg, scrie hitc.com.

Mai mult decât atât, Solberg spune că fericirea de anul acesta a lui Moș Crăciun i se datorează Poștei de Stat, care, conform clipului, i-a preluat din atribuții, astfel încât el să poate să-și petreacă timpul cu persoana iubită.

”Anul acesta, Moș Crăciun este fericit că Poșta de Stat din Norvegia i-a putut ușura munca, iar el poate fi alături de sărbători de persoana iubită”, a mai spus reprezentanta instituției pentru nypost.com.

Reacția internauților după reclama cu Moș Crăciun și Harry – “Copil: Hei Moș Crăciun, ce mi-ai adus?’ Moș Crăciun: ‘Nimic, dar îl iau pe tatăl tău…”

La scurt timp de la lansare, reclama de Crăciun a ajuns virală, iar părerile urmăritorilor sunt împărțite.

Dacă unii internauți s-au arătat impresionați de mesajul transmis de Poșta de Stat din Norvegia, alții au pus la zid ideea de a transforma până și tradițiile Crăciunului într-un motiv de promovare și acceptare a homosexualității.

”A fost atât de minunat și de dulce!”, Doamne, de ce plâng? Ce trăiri!”, ”Ce sentiment frumos”, sunt reacțiile celor care apreciat reclama, urmate și de cele aflate la polul opus: ”Serios, Moș Crăciun este acum gay? Probabil că am ratat eu ceva”, ”Copil: ‘Hei Moș Crăciun, ce mi-ai adus?’ Moș Crăciun: ‘Nimic, dar îl iau pe tatăl tău’„.

Ce spune psihologul despre reclama ”When Harry met Santa”

Cum vede specialistul reclama ”When Harry met Santa”? Psihologul Alina Dan a analizat spotul publicitar și impactul lui asupra societății și, conform specialistului, “nivelul de deschidere și valorile inerente fiecărui privitor influențează modul în care poate fi interpretată reclama”.

“Perioada sărbătorilor are forța de a ne aminti despre importanta relațiilor interpersonale și despre nevoia noastră primară de conectare cu persoanele iubite. Reclama despre care vorbim completează acest mesaj cu ideea că fiecare dintre noi avem dreptul de a ne bucura de compania celor dragi, indiferent de vârstă, rasă… ocupație sau orientarea sexuală. Este, printre altele, o declarație despre diversitatea modurilor în care iubirea (sub formă ei platonică sau erotică) se poate manifesta.

În ceea ce privește efectele spotului publicitar asupra spectatorilor, cred că trebuie să ne amintim cât de importante și variate sunt perspectivele din care doi oameni interpretează unul și același stimul.

Pentru societatea românească reclama poate părea o inițiativă provocatoare, tratând subiectul homosexualității, care este controversat în societatea noastră. Lucrurile cu care nu suntem familiarizați ne provoacă neliniște. În schimb, pentru privitorii din Norvegia, care au avut timp să asimileze și să aplice conceptul de acceptare și să devină mai deschiși spre alte moduri de a simți și a trăi, reclama poate avea un cu totul alt impact.  Nivelul de deschidere și valorile inerente fiecărui privitor influențează modul în care poate fi interpretată reclama.”, spune Alina Dan, psiholog clinician, pentru FANATIK.  

ADVERTISEMENT