În ciuda restricțiilor legate de pandemia de COVID-19 și a interdicției suporterilor de a fi pe stadioane, Dinamo Dresda, formație din liga a treia germană, a vândut mai bine de 72 de mii de bilete virtuale pentru o partidă din Cupa Germaniei.
Dinamo Dresda a jucat în șaisprezecimile Cupei Germaniei contra lui Darmstadt, pe teren propriu. Partida s-a desfășurat cu niște tribune goale, dar fanii și-au arătat susținerea față de echipa favorită.
Dinamo a fost învinsă cu 3-0,însă a vândut 72.112 de bilete, chiar dacă accesul fanilor pe arenă a fost interzis. Partida s-a desfășurat cu porțile închise, însă din solidaritate, fiecare suporter a cumpărat un bilet de 5 euro. Suma totală ajunge la 360.560 de euro.
Acești fani virtuali reprezintă de trei ori numărul mediu de spectatori din stagiunea trecută și mai mult decât dublul capacității arenei.
Formația din Dresda, înființată în 1953 și semifinalistă a Cupei UEFA în stagiunea 1988-1989, este pe primul loc în a treia ligă germană și se pregătește de revenirea în 2.Bundesliga. Oponenta sa din 16-imile Cupei este la jumătatea clasamentului în liga secundă. Fosta formație din prima ligă, Darmstadt, se află pe poziția a zecea cu 18 puncte , la 10 lungimi de ocupanta primului loc.
Dinamo Dresda a fost una dintre echipele care s-au duelat într-unul dintre cele mai frumoase meciuri din istoria cupelor europene. Bayer Uerdingen a ajuns în semifinalele Cupei Cupelor după ce la pauza returului cu Dinamo Dresda era condusă la general cu 5-1. Și a reușit această performanță marcând de șase ori în mai puțin de 30 de minute.
La mijlocul anilor ’80, un duel între o echipă din Germania de Vest și una a Germaniei de Est reprezenta mai mult decât un joc de fotbal.
Calificarea a ajuns un motiv de mândrie, mai ales în Est. Astfel că atunci când Dinamo Dresda s-a impus ”acasă” cu 2-0, iar la retur avea 3-1 la sfârșitul primei părți, respondsabilii cu propaganda din partea comunistă a Germaniei pregăteau deja discursul care să arate superioaritatea lor.
Meciul a rămas în istorie sub numele de ”Minunea de pe Grontenburg” (numele stadionului lui Uerdingen). Și în România echipele de Liga 1 au vândut bilete virtuale chiar dacă fanii nu au voie în tribune. Dinamo este cel mai cunoscut exemplu. De asemenea, și cei de la Universitatea Craiova au vândut bilete pentru derby-ul cu FCSB, echipă care are în lot un apărător golgheter. Formațiile din Liga 1 vor avea cea mai scurtă pauză de iarnă.