N-are urmăritorii lui Cristiano Ronaldo pe rețelele sociale. Acest lucru nu înseamnă însă că Haaland nu reprezintă un nume cu rezonanță. Inclusiv pentru inteligența artificială. Responsabilă pentru sugestiile oferite de motoarele de căutare online.
Poate că vi se pare exagerată ideea de mai sus. Dar faceți o încercare. Tastați în Google numele Halland. O să vedeți că portalul va răspunde „Poate v-ați referit la Haaland”.
Și, da, dacă vă refereați la fotbalistul norvegian, care face furori în Premier League, înseamnă că era vorba despre o eroare de tastare. Însă, de ce nu, poate că, în cunoștință de cauză, chiar doreați să aflați amănunte despre Halland.
Și anume la Comitatul din Suedia, cu aproximativ 300.000 de locuitori, cunoscut pentru plajele sale. Sau, pentru Roxette. Ori, dacă ne referim la sport și goluri, pentru echipele din capitala acestuia.
Vorbim despre fotbaliștii de la Halmstad BK. Dar mai ales despre handbaliștii de la HK Drott, formație care a câștigat de 11 ori titlul în Suedia.
Iar acum că Haaland, după transferul lui la Manchester City, beneficiază de și mai multă atenție, desigur, oficialitățile din regiunea amintită simt și mai apăsat fenomenul deja amintit.
Dovadă că Jimmy Sandberg, director de turism al regiunii, a decis să iasă public, cu o scrisoare deschisă, în care cere mai multă atenție oamenilor.
”Suntem Halland, el este Haaland. Popularitatea acestui fenomen fotbalistic ne îneacă prezența online. Spre disperarea noastră, toate eforturile noastre de a promova Halland au dispărut.
Dacă nu se face nimic, ne temem că regiunea noastră iubită riscă să devină o Atlantida uitată, un loc cunoscut doar de istoria și scrisul antic”, a spus Sandberg.
Poate suna dramatic. Sau, de ce nu, poate să fie o manevră de marketing menită să folosească popularitatea lui Haaland pentru a promova regiunea.
Un lucru este însă cert. Trebuie să ai răbdare pentru a găsi, printre imaginile fotbalistului, primele fotografii cu peisajele din Comitat. Sau să ”sapi” adânc în Google pentru informații.