News

Reguli mult mai stricte pentru asociațiile de proprietari. Decizia luată de Primăria Craiova

Asociațiile de proprietari din Craiova trebuie să respecte noi reguli începând cu acest an, după o decizie de ultim moment luată de reprezentanții Primăriei Craiova.
07.05.2024 | 09:36
Reguli mult mai stricte pentru asociatiile de proprietari Decizia luata de Primaria Craiova
Reguli mult mai stricte pentru asociațiile de proprietari. Decizia luată de Primăria Craiova. Foto: Unsplash
ADVERTISEMENT

Concret, măsura prevede că președinții de asociații de proprietari trebuie să raporteze dacă membrii comitetului executiv și președintele sunt proprietari. Mai mult, autoritățile vor să afle dacă aceștia au cazier.

Reguli mult mai stricte pentru asociațiile de proprietari

Măsura a fost luată în contextul în care mulți dintre cei ce fac parte din asociațiile de proprietari nu îndeplinesc aceste condiții impuse de lege. Potrivit inspectorilor Primăriei, mulți reprezentanți ai proprietarilor nu dețin un act de proprietate și nici nu au semnat acordul de asociere al proprietarilor.

ADVERTISEMENT

Astfel, toate actele semnate de aceștia încalcă legea asociațiilor de proprietari. Conform legii, doar proprietarii au dreptul de a vota, candida și de a alege sau a fi aleși în structura organizatorică a asociației. Nu toate lumea respectă, însă, legea.

”Toţi proprietarii membri ai asociaţiei de proprietari au dreptul să participe, cu drept de vot, la adunarea generală a asociaţiei de proprietari, să îşi înscrie candidatura, să candideze, să aleagă şi să fie aleşi în structura organizatorică a asociaţiei de proprietari.

ADVERTISEMENT

Pentru a beneficia de dreptul de a fi ales, persoana în cauză trebuie sa aibă capacitate deplină de exerciţiu”, se arată art. 27 din Legea 196/2018, conform RomaniaTV.net. Potrivit noilor reglementări, toate asociațiile de proprietari din oraș erau obligate să ofere aceste informații până în luna martie, însă nu toată lumea s-a conformat.

Multe asociații de proprietari încalcă legea din România

”Până cel târziu 29.02.2024 veţi înainta autorităţilor publice locale prin adresă scrisă documentele. Acestea trebuie să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de persoanele alese în funcţia de preşedinte.

ADVERTISEMENT

Se aplică, de asemenea, și în cazul membrilor comitetului executiv”, este menționat în adresa semnată de Primărie. Pe lângă aceste informații solicitate, asociațiile de proprietari vor fi nevoite să transmită și copii după Acordul de asociere.

Aici vor fi evidențiate persoanele în cauză, dar și acte doveditoare ale proprietății acestora, cât și copii ale cererilor de înscriere în asociație. Asociațiile mai au, de asemenea, obligația să trimită modificări ce pot interveni pe parcurs referitor la această situație.

ADVERTISEMENT

”Sunt reprezentanţi ai proprietarilor care nu au calitate de proprietari. Sunt, de exemplu preşedinţi care nu deţin o proprietate în cadrul asociaţiei. Sunt asociaţii care nu au acord sau statut, ori nu le-au actualizat.

Sunt asociaţii care nu deţin actele de proprietate ale membrilor. Toate aceste documente trebuie actualizate, în acest sens am cerut respectivele documente”, a declarat Adriana Câmpeanu, director executiv în Primăria Craiova, conform sursei citate.

ADVERTISEMENT
Tags: