News

Restaurante și magazine din Aeroportul Otopeni, închise de ANPC. Ce nereguli au descoperit inspectorii

Verificări fulger la restaurantele și magazinele din Aeroportul Otopeni. Inspectorii ANPC au dat amenzi în valoare de 547.000 de lei.
31.07.2024 | 00:35
Restaurante si magazine din Aeroportul Otopeni inchise de ANPC Ce nereguli au descoperit inspectorii
Restaurante și magazine din Aeroportul Otopeni, închise de ANPC. colaj Fanatik/ Foto ANPC
ADVERTISEMENT

Mai multe restaurante și magazine din Aeroportul Otopeni au fost închise de ANPC, marți, în urma unor verificări fulger. 29 de operatori economici au fost supuși controalelor desfășurate de inspectori.

ANPC a închis mai multe localuri și magazine din Aeroportul Otopeni

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a verificat dacă este respectată legea de localurile din aeroport. Inspectorii au descoperit nereguli grave, precum produse depozitate necorespunzător sau mizerie.

ADVERTISEMENT

În total, reprezentanții ANPC au dat amenzi în valoare de 547.000 de lei. Concret, au fost controlate 19 puncte de lucru de alimentație publică, cinci magazine, două case de schimb valutar, două puncte de lucru pentru închirierea mașinilor și un salon de așteptare destinat călătorilor.

Dintre acestea, 15 puncte de lucru au fost închise temporar până când vor fi soluționate neregulile. Pentru alte cinci societăți s-a propus închiderea temporară pe o perioadă de la 6 luni la un an.

ADVERTISEMENT

Mizerie și produse ținute la temperaturi necorespunzătoare

Inspectorii ANPC au găsit produse alimentare care erau ținute la temperaturi sau în condiții necorespunzătoare. Alte produse nu aveau precizate informațiile privind ingredientele ori erau preparate în zone insalubre.

Mai mult, unele dintre alimente prezentau modificarea stării termice, ceea ce ar putea reprezenta un adevărat pericol pentru sănătatea consumatorilor. Comisarii au găsit și „produse neetichetate, lipsa de informare privind dreptul consumatorilor de anulare a tranzacţiilor în 24 de ore, lipsa în casă a unei valute care era expusă pe panoul de informare, panou exterior de informare cu valutele tranzacţionate expus într-un loc nevizibil pentru consumator”, arată ANPC.

ADVERTISEMENT

Nici salonul de așteptare pentru pasageri nu se ridica la nivelul așteptărilor. Aici, ANPC a constatat că mocheta era murdară, pătată, deteriorată. De asemenea, mobilierul prezenta probleme similare.

ADVERTISEMENT

„Până în prezent, au fost date 58 de amenzi contravenţionale în valoare de 547.000 de lei, 4 avertismente şi s-a dispus oprirea definitivă de la comercializare a 77 de kilograme şi a 590 de bucăţi de produse neconforme, în valoare de 24.680 de lei.

(…) Oprirea temporară de la comercializare a 5 kilograme şi a 527 de bucăţi de produse neconforme, în valoare de 99.738 de lei, oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor pentru 15 puncte de lucru. Totodată, s-a propus închiderea temporară a unităţii pe o perioada de la 6 la 12 luni pentru 5 puncte de lucru”, anunță ANPC.

Tags: