News

Revine taxa de poluare pentru mașini? Anunțul celui mai mare importator de pe piața auto

17.12.2020 | 15:55
Revine taxa de poluare pentru masini Anuntul celui mai mare importator de pe piata auto
ADVERTISEMENT

Taxa de poluare pentru mașini ar putea să fie reintrodusă în perioada următoare. Unul din cei mai mari importatori ai pieței auto din România estimează că este posibilă introducerea unor norme pentru a diminua poluarea.

Autoritățile din țara noastră ar putea să introducă în agendă taxa de poluare, de primă înmatriculare sau timbrul de mediu, în condițiile în care România a ajuns debozitul de rable al Europei, după eliminarea acestor taxe în ultimii ani, lucru care a dus la creșterea semnificativă a poluării în zonele urbane aglomerate.

ADVERTISEMENT

Brent Valmar, directorul general al Porsche România și cel mai mare importator auto al pieței auto din țara noastră, a explicat că varianta reintroducerii unor astfel de taxe este una luată în considerare de autorități.

Taxa de poluare pentru mașini, reintrodusă? Estimările celui mai mare importator de pe piața auto din România

„Tema taxei de mediu preocupă multă lume. Pandemia a îngreunat comunicarea pe această temă, dar din informaţiile pe care le am, din partea autorităţilor, acestea sunt preocupate de subiect”, a explicat Brent Valmar pentru zf.ro.

ADVERTISEMENT

El a adăugat că subiectul mașinilor vechi de pe piața românească preocupă multă lume, nu doar din motivul poluării, ci și pentru motive legate de siguranța rutieră. Starea precară și întreținerea necorespunzătoare a mașinilor vechi importate pun în pericol siguranța celor aflați la volane.

Autoritățile din România au eliminat timbrul de mediu în anul 2017. Imediat după această decizie, aproape două milioane de mașini vechi au fost importate, lucru care a dus la creșterea intensă a traficului. Totodată, infrasctructura s-a dezvoltat foarte lent, comparativ cu creșterea numărului de autoturisme.

ADVERTISEMENT

„Autorităţile au o deschidere din ce în ce mai mare. Anularea taxei de mediu a fost o mare greşeală, iar rezultatul s-a văzut imediat. Avem nevoie de o legislaţie care să ţină cont de valorile emisiilor de dioxid de carbon şi de facilităţi pentru maşinile electrice şi hibride”, a mai precizat directorul Porsche România.

În plus, prin programul Rabla Plus, se dorește concentrarea pe mașinile verzi prin prime de casare pentru mașini elcetrice și hibrid. La momentul de față România beneficiază de cea mai mare sumă acordată pentru mașinile electrice, de aproape 10.000 de euro.

ADVERTISEMENT

Ministrul Finanțelor spunea că o astfel de taxă nu este o soluție de lungă durată

La începutul acestui an, ministrul Finanțelor Publice, Florin Cîțu, spunea că o astfel de taxă nu ar rezolva problema la nivel național. El estima că o strategie de retehnologizare de durată ar putea să țină frâu poluării pe termen lung.

Noi ne uităm la o strategie pentru întreaga economie şi aici includem toate sectoarele de energie care poluează, inclusiv traficul rutier. Nu cred că o taxă de poluare doar pentru automobile ar rezolva problema la nivel naţional. Ceea ce încercăm să facem este retehnologizarea. Este o politică mult mai bună şi sustenabilă pe termen lung decât o taxă.

Mesajul meu este că politica fiscală folosită ca instrument pentru reducerea poluării are rezultate mixte de-a lungul timpului. Atunci când ai o strategie de retehnologizare pe termen lung, cu ajutorul unor împrumuturi de la BEI, de exemplu, reducerea poluării este sustenabilă pe termen lung. Deocamdată, nu se discută de o taxă de poluare, dar vom vedea în viitor”, a explicat Cîțu, potrivit A3.ro

ADVERTISEMENT