Cupa României se schimbă din temelii. FRF a anunţat un nou format pentru sezonul viitor care să sporească interesul pentru această competiţie, atât din partea suporterilor, cât şi din partea televiziunilor.
Federaţia Română de Fotbal a anunţat că Betano este noul sponsor al Cupei României. Competiţia va avea la un moment dat patru grupe a câte şase formaţii, din care vor rămâne cele mai bune opt, în faza sferturilor de finală.
Structura noului format din Cupa României până la faza grupelor:
Urmează apoi faza grupelor. Vor intra cele 16 câştigătoare din faza play-off-ului plus primele 8 clasate din Casa Pariurilor Liga 1 în actuala stagiune. Cele 24 de echipe vor fi împărţite în patru grupe a câte şase formaţii, iar capi de serie vor fi echipele cel mai bine clasate în campionat (CFR Cluj, FCSB, etc.). În fiecare grupă vor fi câte două echipe din fiecare urnă.
Toate echipele vor juca câte un meci cu o echipă din urna 1, urna 2 şi urna 3, la nivelul fiecărei grupe. Primele două clasate din fiecare grupă vor evolua în sferturile de finală.
Preşedintele Răzvan Burleanu susţine că premiile vor creşte cu 50% în noua ediţie de Cupa României spunând că în următorii ani reţeta financiară să fie chiar şi mai bună:
“Este un format competițional modern, pe care-l vom întâlni din ce în ce mai des în competițiile intercluburi la nivel european. Acest format pune în valoare regiunile României prin formarea unei faze regionale, păstrează totodată avantajul echipelor din eșaloanele inferioare, cu un ranking mai scăzut, de a juca pe teren propriu în anumite faze, dar propune și un sistem de grupe mai atractiv și mai dinamic, prin creșterea numărului meciurilor tari.
Noul format competițional ne asigură creșterea premiilor totale pentru cluburile participante cu aproximativ 50% chiar din primul sezon, urmând ca din următorul ciclu financiar, 2024-2027, să putem înregistra venituri chiar mai mari!”, a spus Burleanu.