Cândva considerate viitorul automobilismului, mașinile cu motor diesel au parte de o moarte lentă dar previzibilă. Deja mai multe țări occidentale fac planuri tot mai ambițioase pentru a renunța complet la motoarele diesel. Totul după scandalul „Dieselgate” prin care producătorii auto au fost prinși folosind un soft prin care trucau noxele de poluare, motiv pentru care companiile au fost nevoit să plătească miliarde de dolari amendă. După tot acest scandal, dar și avansul pe care l-au luat în piață mașinile hibrid și electrice, diesel-ul a avut extrem de mult de pierdut. La fel au pățit și șoferii care au mașini diesel și caută acum să își vândă autovehiculul.
Un alt lucru interesant după scandalul „Dieselgate” este dat de faptul că prețul motorinei a crescut foarte mult, devenind chiar mai scumpă decât benzina. Astfel, un litru de diesel este în medie cu 10 bani mai scump decât un litru de benzină, fapt ce se vede în buzunarul șoferilor care conduc astfel de mașini. Tot acest lucru a făcut ca cei care vor să „scape” de automobilele cu motor diesel să aibă probleme în vânzarea lor. Asta și pentru că oamenii care vor să își cumpere mașini noi tind acum către mașinile non-diesel care poluează mai puțin și care astfel vor costa mai puțini bani în viitor în ceea ce privește taxele.
Deocamdată nu este însă cazul în România, acolo unde șoferii se uită în special la consum. Cum piața noastră se va modifica mai greu, cât timp mașina are o normă de poluare bună, de cel puțin Euro 4, și un consum mixt care scade sub 5 litri pe 100 de km, atunci românul va fi interesat de o mașină diesel. De aceea, riscăm ca în curând piața auto din România să se modifice iar în țara noastră să apară toate „rablele” din Occident, considerate un lux de către șoferii din țara noastră.
În unele orașe din occident, cum ar fi Hamburg sau Stuttgart, mașinile diesel cu normă de poluare mai mică de Euro 4 nu mai pot circula. Asta în timp ce Primăria din Copenhaga vrea să interzică circulația tuturor mașinilor diesel începând cu 2019, Roma cu 2024, iar Madridul și Atena cu 2025. Astfel, producătorii auto au fost forțați să schimbe strategia. Drept urmare, General Motors a scos total din producție mașinile Diesel, în timp ce BMW nu mai vinde astfel de mașini în SUA. Skoda nu mai are diesel pe noul model Fabia, în timp ce Dacia a anunțat oficial că ponderea mașinilor diesel noi va scădea sub 20%.
Toate aceste lucruri vor avea ca efect scăderea prețului pentru cei care vor să își vândă mașina diesel, iar când valul va lovi de tot România, atunci șoferii români vor avea parte de un șoc destul de dur.