România – Cipru a atras nu doar în tribunele Arenei Naționale, ci și în fața televizoarelor. Audiența pentru ultima partidă a „tricolorilor” din 2024 a fost una impresionantă.
România a terminat en fanfare Liga C – Grupa 2 din UEFA Nations League și a obținut calificarea în eșalonul superior. Cu o eventuală victorie la „masa verde” primită de UEFA în urma meciului cu Kosovo, „tricolorii” ar avea maximum de puncte.
Ultimul joc al naționalei din 2024 a fost urmărit de 1,7 milioane de telespectatori din întreaga ţară, cu peste 2 milioane de persoane în minutul de aur. Ziua de luni, 18 noiembrie, a fost una aglomerată la TV.
În același timp cu meciul de pe Arena Națională au rulat MasterChef, Chefi la Cuţite şi o dezbatere între candidaţii la preşedinţie (care a început la 20:00 şi s-a intersectat cu partida „tricolorilor” până la 23:20).
Pe intervalul în care s-a disputat România – Cipru, Prima TV a fost lider detaşat de audienţă, cu cifre duble faţă de postul de pe locul 2, Pro TV, care a avut pe interval MasterChef, care a obţinut o medie de 770.000 de privitori.
În clasamentul naţional, Digi24 a intrat pe poziţia a cincea, având parţial pe interval dezbaterea cu o parte dintre candidaţii la alegerile prezidenţiale. La oraşe, meciul România – Cipru a avut o audienţă de peste 1.000.000 de telespectatori.
Şi aici, cifrele au fost mai mult decât duble față de locul secund ocupat de Pro TV. Prima TV a dominat şi pe publicul comercial al postului, urban 18-54 de ani. Peste 535.000 a fost media televiziunii din „George Constantinescu”.
La nivel național, în intervalul 21:45 – 23:40, meciul România – Cipru a fost urmărit de 1.744.000 telespectatori. Prima TV a avut rating 10 și un share 27,9. Pe locul 2 s-a aflat Pro TV cu 767.000 de telespectatori, rating 4,4 și share 12,3.
Prima TV a dominat și la oraș în același interval. În fața micilor ecrane au stat 1.067.000 telespectatori, postul care a difuzat meciul având 10,9 rating și 28,1 share. Și în mediul urban pe 2 a venit tot Pro TV: 465.000 telespectatori, 4,7 rating, 12,3 share.
În ceea ce privește publicul comercial urban, între 18 și 54 de ani, Prima TV a dominat audiențele cu 535.000 telespectatori, rating 10,9 și share 32,6. Postul din „George Constantinescu” a devansat și aici Pro TV, care a avut 256.000 telespectatori, 5,2 rating și 15,6 share.