News

Cum ne putem apăra în Marea Neagră! Flota României are două nave de război vechi de zeci de ani

Cum se poate apăra țara noastră în Marea Neagră! Flota României are printre altele și două nave de război care sunt vechi de zeci de ani. Alte patru corvete sunt sub pavilion românesc
16.12.2021 | 18:02
Cum ne putem apara in Marea Neagra Flota Romaniei are doua nave de razboi vechi de zeci de ani
Cum ne putem apăra în Marea Neagră împotriva unui atac! Sursa foto - colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Situația tensionată de la granițele Ucrainei, acolo unde Rusia își mută trupele a readus în discuție și poziția României vis a vis de un eventual conflict în zonă. FANATIK a scris AICI despre situația flotei aeriene a țării noastre și câți bani a alocat Ministerul Apărării Naționale pentru achiziția a încă unei escadrile de F16. Nu sunt cele mai bune avioane de luptă de pe piață, dar reprezintă cam singura opțiune pe care o aveam.

Trei țări dețin deja celebrele F35, avioane care beneficiază de ultima tehnologie. Statele Unite ale Americii, Marea Britanie și Italia aveau deja modelul, în condițiile în care Norvegia se pregătea și ea să-l cumpere.

ADVERTISEMENT

Cum se poate apăra România în Marea Neagră!

Situația nu se prezintă mai bine pentru România nici la capitolul forțe navale. Nu am fost niciodată o bornă a domeniului, spre deosebire de flota de pescuit, una care tăia mările și oceanele în două înainte de Revoluție și care a fost dezmembrată încet, dar sigur până i s-a pierdut urma. AICI a scris FANATIK despre câteva dedesubturi alea acestei afaceri.

În momentul de față, țara noastră se poate baza pentru apărare pe trei fregate și patru corvete, dacă ne raportăm la nave de război mari. Doar că, pentru multe dintre ele, anii lor de fabricație sunt îndepărtați. Concret, există o singură navă care a ajuns pentru prima oară la apă după Revoluție.

ADVERTISEMENT

Vorbim despre una dintre cele patru corvete, „Contra-Amiral Horia Măcelaru” care a fost fabricată în 1996. Celelalte trei sunt produse în anii 80. „Amiral Petre Bărbureanu” a ajuns la apă în 1983, „Vice-Amiral Eugen Roșca, patru ani mai târziu, în 1987 și „Contra-Amiral Eustațiu Sebastian” în 1989.

De departe cele mai moderne nave de război din flota României sunt cele două fregate cumpărate în 2004 de la englezi. Au avut nevoie însă de recondiționări serioase, mai ales că și ele sunt fabricate înainte de 1989, cum este cazul fregatei Regele Ferdinand, dar și a Reginei Maria. Mai există o fregată, Mărășești care a fost lansată la apă în 2015.

ADVERTISEMENT

De asemenea, potrivit armatei române, în flota militară mai există și trei nave purtătoare de rachete care ar putea fi folosite într-un eventual conflict.

Scandal politic între Dacian Cioloș și Liviu Dragnea pe tema fregatelor din Marea Neagră

Interesant este că la puțin timp după tragedia de la Colectiv, noul guvern de tehnocrați condus de Dacian Cioloș a anunțat că România vrea să plătească pentru achiziționarea a patru corvete de ultimă generație. Zis și niciodată făcut pentru că navele n-au mai ajuns niciodată pe apă.

ADVERTISEMENT

Dacian Cioloș a transmis că navele pot fi construite în țară la șantierele navale din Galați și Mangalia și a atribuit direct șantierului din Galați al companiei Damen Shipyards Group întregul contract. Culmea, a fost realizată chiar și o hală imensă, un fel de hangar pentru ca muncitorii să poată lucra în liniște fără să se teamă de un eventual spionaj din partea Rusiei.

Doar că, la finalul anului 2016, alegerile parlamentare au propus o hartă roșie și revenirea în forță a Partidului Social Democrat susținut de ALDE. Și legislativul nu a mai aprobat doleanța fostului Executiv. Doi ani de zile a stat blocat totul până când s-a luat decizia organizării unei licitații.

Liviu Dragnea, omul din spatele fiecărei mișcări făcute de social democrați a explicat că hotărârea de guvern care stabilea procedura de achiziţie a corvetelor pentru Armata Română era una ilegală şi de aceea era imperios necesar să fie abrogată.

A fost contrazis în termeni duri de Dacian Cioloș care a transmis că procedura specifică pentru contractul de achiziție a corvetelor militare nu a fost și nici nu a intenționat să fie o decizie de achiziție publică.

Cum s-a ajuns în justiție în timp ce apele au rămas goale

În cele din urmă, HG a fost anulată și s-a organizat o licitație internațională pentru construcția și livrarea corvetelor. O societate cu capital francez a obținut contractul pentru suma de 1,2 miliarde euro. De remarcat că în acești bani era inclusă și modernizarea celor două fregate românești.

În urma scandalului public care a erupt în 2017, Parchetul General a declanșat o anchetă penală cu privire la modul în care a fost emisă prima Hotărâre de Guvern asumată de fostul premier Dacian Cioloș. La începutul acestui an, magistrații au clasat dosarul și au transmis că actualul lider USR este nevinovat.

ADVERTISEMENT
Tags: