News

România, în topul ţărilor cu cei mai mulţi morţi din accidente produse pe autostradă! Kilometri puţini, tragedii multiple

România a devenit încet, dar sigur, regina accidentelor pe autostradă, în ciuda faptului că are foarte puține străzi pe care se poate circula în regim de mare viteză.
04.07.2021 | 13:54
Romania in topul tarilor cu cei mai multi morti din accidente produse pe autostrada Kilometri putini tragedii multiple
România are un număr mare de accidente rutiere, deși autorstrăzile sunt puține. Sursa foto - colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

La finalul anului trecut, România avea aproximativ 912 kilometri de autostradă. Da, citiți bine, într-o țară cu pretenții uriașe nu există nici măcar 1000 de km pe care conducătorii auto să-și tureze motoarele până la limita legală. De altfel,  autostrăzile din țara noastră au viteza maximă de proiectare de 130km/h, în timp ce drumurile expres nu depășesc 100 – 120 km/h.

Concret, discutăm despre câteva porțiuni de drum pe care românii pot circula în regim de mare viteză. A2 a fost prima autostradă, cea a Soarelui. Au urmat și alte sectoare din A0, A1, A3, A4, A6, A10, A11, dar pe multe dintre ele încă se lucrează de zor.

ADVERTISEMENT

România, regina accidentelor petrecute pe autostradă!

Multe dintre ele sunt deja însângerate și au devenit adevărate autostrăzi ale groazei. Astfel, conform statisticilor oficiale, România are nu mai puțin de 34,8 decese la fiecare 1000 de km parcurși. Doar Bulgaria ne depășește, vecinii noștri fiind cotați la 83 de oameni morți pe aceeași distanță.

De asemenea, Belgia și Italia sunt peste noi în acest clasament înfiorător, dar diferența este uriașă la numărul de kilometri de autostradă pe care deja se bazează cele două țări. Interesant este că peste 22.500 de persoane au fost ucise în accidente rutiere pe autostrăzi în țările Uniunii Europene între 2007 și 2016, potrivit datelor publicate de Comisia Europeană.

ADVERTISEMENT
România, o adevărată regină a accidentelor rutiere. Sursa foto – Comisia Europeană

Conform infograficului, diferența de decese între țările aflate pe prima și pe ultima poziție, nu poate fi explicată doar de cea oferită de limitele de viteză ale autostrăzii. Germania, de exemplu, nu are o limită pe întinderi substanțiale de autostradă și se află în mijlocul clasamentului când vine vorba de accidente.

Alți factori tind să joace un rol mai mare, cum ar fi starea drumurilor, densitatea traficului, consumul de alcool și caracteristicile geografice ale fiecărei țări. Capitole la care România punctează din plin și nu face nimic pentru a îmbunătăți situația.

ADVERTISEMENT

Câți oameni mor în România în accidente de mașină

La fiecare 24 de ore, în țara noastră, cinci oameni mor în accidente rutiere. Cinci! Cinci persoane care nu mai ajung niciodată la destinație, cinci oameni care nu mai ajung niciodată acasă și lasă în locul lor adevărate tragedii.

De altfel, în peste 30.000 de accidente care au loc anual pe șoselele din România, aproape 2.000 de persoane își pierd viața. O statistică seacă, o statistică rece care arată că siguranța rutieră plasează România direct pe ultimul loc în Uniunea Europeană.

ADVERTISEMENT

Dacă ne raportăm la ultimele două decenii, în România au murit peste 43.000 de oameni în accidente rutiere. Punctul culminant a fost atins în 2008, atunci când peste 3.000 de decese au fost înregistrate în statistici.

Pe lângă autostrăzi, România reală se bazează pe aproximativ 86.000 de kilometri de drumuri publice. Atenție, din acest total, aproape 32.000 de kilometri sunt străzi pietruite sau străzi de pământ. Da, undeva în preajma a 40% din șoselele României, țară membră a Uniunii Europeane, sunt formate din pietre, pământ și praf. Mult praf. Și de restul accidente, victime, oameni care mor cu zile.

Ce face UE pentru a îmbunătăți siguranța rutieră

La jumătatea anului 2019, deputații în Parlamentul European au adoptat noi norme pentru a conferi un caracter obligatoriu unui număr de 30 de elemente de siguranță avansate, cum ar fi asistența inteligentă pentru controlul vitezei, sistemul de avertizare în caz de distragere a atenției conducătorului auto și sistemul de frânare de urgență.

Tehnologiile de siguranță obligatorii ar putea salva peste 25000 de vieți și ar putea evita cel puțin 140000 de vătămări grave până în 2038, dat fiind că aproximativ 95 % dintre accidentele rutiere sunt cauzate de o eroare umană.

Mai mult decât atât, pentru a face drumurile mai sigure, UE a consolidat, de asemenea, normele privind gestionarea siguranței infrastructurii și depune eforturi pentru a asigura norme comune pentru vehiculele autonome.

Și în țările unde infrastructura este bine pusă la punct nu au întârziat să apară rezultatele. Astfel, aruncând o privire mai atentă asupra Germaniei, statisticile federale și de stat arată că există 0,95 accidente mortale la un miliard de kilometri parcurși pe secțiunile de autostradă germane cu limite de viteză. Cu toate acestea, când vine vorba de porțiunile fără limită de viteză, există 1,67 accidente mortale, cu 75 la sută mai mult decât pe autostrăzile limitate.

Ce autostrăzi se construiesc în România anul acesta

FANATIK a scris deja AICI că țara noastră construiește autostrăzi cu viteza melcului. Astfel, dacă toate merg bine, atenție, dacă toate merg bine, atunci vom avea în sfârșit gata Autostrada Sebeș- Turda, celebra A10. Vorbim despre un drum lung de aproape 70 de kilometri pentru care s-au adunat deja întârzieri de cinci ani de zile.

Și la A3 vor fi lucrări serioase pe un tronson important. Astfel, vom avea gata în acest an cei 4,5 kilometri care leagă Ungheni de Târgu Mureș. În plus, e posibil ca UMB să finalizeze parțial, în zona Balș – Slatina, unele porțiuni din drumul expres pe care îl construiește, parte din Drumul Expres Craiova Pitești.

ADVERTISEMENT