News

România, invadată de asistenți virtuali. După Ion de la Palatul Victoria, ANRE o lansează pe Eva

România e ”invadată” de asistenți virtuali, meniți să ușureze munca funcționarilor publici și a cetățenilor în același timp.
16.03.2023 | 14:17
Romania invadata de asistenti virtuali Dupa Ion de la Palatul Victoria ANRE o lanseaza pe Eva
Inteligență artificială și asistenți virtuali în România. Foto: Unsplash
ADVERTISEMENT

România, invadată de asistenți virtuali. După Ion de la Guvern a venit vremea Evei de la ANRE. Antonia îi așteaptă pe clujeni de mulți ani de zile. Cert e că industria asistenților virtuali ia cu asalt țara noastră și și-ar dori să schimbe în bine viața oamenilor.

România a invadată de asistenți virtuali

Inteligența artificială evoluează rapid, cum e cazul celebrului Chat GPT, însă adevărata industrie e cea a asistenților virtuali. Deși stângaci, aceștia învață cu pași de copii și sunt dispuși să asculte cetățenii și să le ofere răspunsuri pertinente sau soluții.

ADVERTISEMENT

La fel ca și Ion de la Palatul Victoria, Eva de la ANRE va avea rolul de a discuta cu consumatorii în procesul de schimbare online a furnizorului de energie electrică sau de gaze. ANRE spune că platforma prin care se poate face acest lucru (POSF) e unică la nivel național.

”Platforma online de schimbare a furnizorului de energie electrică și de gaze naturale la nivel național (POSF) este o platformă informatică unică la nivel național dedicată clienților finali de energie electrică și gaze naturale, care automatizează procesul de schimbare a furnizorului, prin simplificarea fluxurilor de informații și documente.

ADVERTISEMENT

Pentru a se familiariza cu funcţionalităţile platformei, am pus la dispoziția consumatorilor, începand cu data de 16.03.2023, asistentul virtual, denumit Eva, care poate răspunde întrebărilor utilizatorilor privind detalii legate de procesul de schimbare a furnizorului, de contractare, de POSF, precum şi informaţii legate de reglementări specifice schimbării furnizorului.

Acest sistem inteligent permite asistentului virtual Eva să învețe permanent prin prisma întrebărilor adresate de consumatori și să fie în măsură de a oferi răspunsuri detaliate la problematicile ridicate de aceştia pentru domeniul specific al energiei electrice și gazelor naturale. De asemenea, sunt disponibile manuale de utilizare şi tutoriale, în care se prezintă în detaliu modul cum se accesează şi se utilizează POSF”, a lămurit situația Dumitru Chiriță, președintele ANRE.

ADVERTISEMENT

Pentru cei ce se tem că roboții cuceresc lumea, momentan nu există motive reale de panică. Asta, pentru că inteligența artificială e de-a dreptul stângace și de cele mai multe ori interacțiunea cu acești asistenți virtuali e tragi-comică. Cât despre platforma POSF, ANRE transmitea că ”de la data finalizării POSF, operatorii de rețea și furnizorii de energie electrică și de gaze naturale încărcă şi actualizează permanent metadatele pentru locurile de consum și pentru contractele de furnizare și de rețea, conform obligațiilor instituite prin Regulamentul POSF”.

În acest moment, în POSF au fost încărcate peste 15 milioane de locuri de consum, dintre care 10.5 milioane energie electrică și 4.9 milioane locuri de consum gaze naturale. ”Fac precizarea că în acest moment sunt înregistrați în POSF: 102 de furnizori de energie electrică, 73 furnizori de gaze naturale, 41 de operatori de rețea de energie electrică și 35 de operatori de rețea de gaze naturale.

ADVERTISEMENT

În acest context, urmărim permanent și verificăm, împreună cu furnizorii și operatorii de rețea, modul de funcționare a POSF și fluxurile iniţiate de aceştia, în vederea stabilizării procesului de schimbare a furnizorului atât de energie electrică, cât și de gaze naturale prin POSF”, a completat Chiriță.

ADVERTISEMENT