Sport

Interziși pe stadion, fanii au fost alături de ”tricolori” în fața micilor ecrane. Câți români au urmărit meciul cu Islanda

Meciul marilor speranțe al naționalei de fotbal a României a țintuit milioane de fani ”tricolori” în fața televizoarelor. PRO TV a fost lider de audiență pe durata partidei.
12.11.2021 | 15:44
Interzisi pe stadion fanii au fost alaturi de tricolori in fata micilor ecrane Cati romani au urmarit meciul cu Islanda
ADVERTISEMENT

România – Islanda meciul la capătul căruia ”tricolorii” și-ar fi putut asigura în proporție de 90% prezența la barajul de calificare la Cupa Mondială de anul viitor a atras ca un magnet fanii în fața televizoarelor.

Meciul marilor speranțe a fost urmărit la TV de un număr impresionant de români care, din motive de siguranță sanitară, nu au putut fi alături de echipa națională pe stadionul Steaua.

ADVERTISEMENT

Peste două milioane de fani au văzut România – Islanda

Conform paginademedia.ro, Pro TV, postul care a transmis meciul România-Islanda, a fost lider de audiență pe toată durata evenimentului sportiv.

Peste două milioane de telespectatori (2.039.000) au urmărit duelul din preliminariile CM 2022, ceea ce i-a asigurat PRO TV-ului un rating de 11,6 şi un share de 28,5, dominând autoritar concurența.

ADVERTISEMENT

Pe locul secund s-a clasat Antena 1 cu o medie de 1.182.000 de telespectatori pe intervalul meciului (6,7 rating), cu aproape un milion de telespectatori mai puțini.

Podiumul a fost încheiat de Kanadl D, cu o audienţă de 858.000 de urmăritori (4,9 rating), cu aproape 1,2 miloane de telespectatori mai puțini decât liderul Pro TV.

ADVERTISEMENT

Ratingul înseamnă procentul de telespectori al unui post de televiziune din totalul deţinătorilor de televizoare din România, în timp ce share (cotă de piaţă) reprezintă procentul din totalul oamenilor care se uitau la tv în acel moment.

Diferența s-a menținut în favoarea Pro TV și în mediul urban

Meciul în care ”tricolorii” au arătat că au vrut, dar n-au putut învinge o echipă a Islandei în reconstrucție a fost prima opţiune a telespectatorilor și în segmentul urban și comercial.

ADVERTISEMENT

Pe segmentul urban, topul audiențelor a avut aceeași configurație de la general, dar diferenţele nu au fost chiar atât de mari în favoarea canalului PRO TV, care a avut 1.174.000 telespectatori, adică un rating de 12,3 și un share de 30,2.

Antena 1 a adunat în fața micilor ecrane 548.000 de telespectatori, atingând un rating de 5,7 și un share de 14,1. Podiumul a fost completat de Kanal D, cu 433.000 de urmăritori. Acest lucru înseamnă un rating de 4,5 și un share de 11,1.

Cel mai important sector pentru televiziuni, cel comercial, adică telespectatorii între 18 şi 49 de ani, a fost dominat tot de meciul România – Islanda, care i-a adus Pro TV-ului 493.000 de telespectatori, un rating de 11,9 și un share de 37,3.

Pe durata partidei de fotbal România – Islanda, pe sectorul comercial, Antena 1 a avut 255.000 de telespectatori, un rating de 6,1 și un share de 19,3, iar Kanal D, cu 157.000 de telespectatori, a atins un ating de 3,8 și un share de 11,9, a fost a treia televiziune în opțiunile românilor.

ADVERTISEMENT