Fotbal intern

România și FCSB, audiențe fabuloase în această vară pe Pro TV! Au surclasat emisiunile “vedetă” ale postului

11.09.2019 | 20:09
Romania si FCSB audiente fabuloase in aceasta vara pe Pro TV Au surclasat emisiunile vedeta ale postului

Fotbalul românesc nu traversează cea mai bună perioadă din ultimii ani și media spectatorilor de pe stadioanele românești a scăzut dramatic. Scandalurile în lanț dintre CSA Steaua și FCSB, problemele de la Dinamo și dispariția și apoi reînființarea Rapidului au făcut ca cele mai iubite echipe din Capitală să traverseze o criză fără precedent. Nici echipele de tradiție din provincie nu au scăpat: U Cluj, Poli Timișoara, UTA Arad, Petrolul Ploiești, Oțelul Galați sau Farul Constanța se zbat tot în ligile inferioare și speră să revină în elită. Nici la națională nu este liniște. După o calificare ratată la CM 2018, România speră la Euro 2020, însă deocamdată șansele nu sunt în favoarea noastră.

  • Cota EXCLUSIVĂ Fortuna: 1.33 este cota pentru 1 la meciul Croația – Ungaria. Vezi aici toate cotele!

România și FCSB, audiențe fabuloase în această vară pe Protv! Roș-albaștrii, peste 1 milion de telespectatori la fiecare meci

În acest climat “beligerant”, interesul pentru fotbal s-a mai domolit la noi. În aceste condiții, multă lume se întreabă cum se pot plăti 140 de milioane de euro pentru drepturile tv din Casa Pariurilor Liga 1. În ciuda tuturor scandalurilor, fotbalul românesc este în continuare interesant și are cele mai bune audiențe pe posturile de sport, în comparație cu meciurile din alte campionate. Însă, când meciurile echipelor noastre sunt transmise pe un post generalist, precum Pro tv, audiențele sunt fabuloase, peste emisiunile “vedetă” ale postului.

Pentru ProTV s-a dovedit o afacere extrem de profitabilă să cumpere meciurile FCSB-ului în preliminariile Europa League, dar și meciurile României din preliminariile pentru Euro 2020. De fiecare dată când meciurile acestor formații au fost transmise de postul din “Pache Protopopescu”, ProTV a fost lider de audiență pe toate sectoarele.

Primul meci al sezonului a fost FCSB – Milsami, din turul I preliminar în Europa League. În ciuda unui adversar modest și a perioadei de vacanță (început de iulie), meciul a adunat 1,4 milioane de telespectatori (8,3% rating și 21,9% share), cu mai mult de 500.000 de oameni peste Kanal D și aproape 1 milion de telespectatori peste Antena 1 (postul de pe locul 3), conform Pagina de Media.

Și returul dintre Milsami și FCSB a fost cel mai urmărit program de la tv cu 1,1 milioane de telespectatori (6,2% rating și 18% share), peste Kanal D și Antena 1. În turul secund, FCSB juca la Alashkert și ProTV a dat din nou lovitura. 1,4 milioane de români s-au uitat la meci, dublu față de telespectatorii de pe Kanal D, ocupanta locului secund. Pe trei a fost tot Antena 1, conform Pagina de Media. 

România și FCSB, audiențe fabuloase în această vară pe Protv! Au surclasat emisiunile "vedetă" ale postului. Telespectatorii vor în continuare fotbal
România și FCSB, audiențe fabuloase în această vară pe Protv! Au surclasat emisiunile “vedetă” ale postului. Telespectatorii vor în continuare fotbal FOTO: Fotbalistii stelisti Claudiu Belu,Bogdan Planic si Dragos Nedelcu dupa meciul de fotbal dintre FCSB si Milsami Orhei, din cadrul Ligii Europa, desfasurat pe Stadionul Marin Anastasovici din Giurgiu, joi 11 iulie 2019.

Digisport, locul 4 pe publicul comercial în luna iulie!

Confruntarea retur dintre FCSB și Alashkert, pierdută cu 2-3 de roș-albaștri a dus ProTV tot pe primul loc cu 1,4 milioane de telespectatori. Tot în aceeași zi s-au jucat FC U Craiova – Honved, care a adunat 850.000 de oameni în fața televizorului la Digisport și LookTV, iar TVR 1 a urcat pe locul 4 în audiențe în timpul meciului retur Gent – Viitorul 1-2.

În turul trei preliminar, FCSB juca împotriva lui Mlada Boleslav. Chiar dacă a fost un meci anost, încheiat 0-0, ProTV a avut o audiență de 1,45 milioane de telespectatori, din nou locul 1. Tot atunci, meciul Craiovei cu AEK Atena a adus audiențe bune pe Look Plus și Digisport 1, 660.000 de oameni au văzut meciul. În fine, în play-off, eliminarea FCSB-ului de la Guimaraes a fost urmărită de 1,7 milioane de oameni.

Digisport 1 a urcat pe podiumul audiențelor cu meciul retur dintre Celtic Glasgow și CFR Cluj. Victoria ardelenilor a fost urmărită de 704.000 de oameni, doar Kanal D și ProTV fiind peste postul RCS/RDS. Digi Sport, Look Sport, Telekom Sport și Eurosport au înregistrat creșteri semnificative în lunile iulie și august când “fotbalul s-a întors”. Digisport 1 a urcat până pe locul 4 în publicul comercial. 

România și FCSB, audiențe fabuloase în această vară pe Protv! Au surclasat emisiunile "vedetă" ale postului. Telespectatorii vor în continuare fotbal
România și FCSB, audiențe fabuloase în această vară pe Protv! Au surclasat emisiunile “vedetă” ale postului. Telespectatorii vor în continuare fotbal FOTO: Florin Tanase se bucura in meciul de fotbal dintre FCSB si FC Alashkert, din cadrul Ligii Europa, desfasurat pe Stadionul Marin Anastasovici din Giurgiu,

ProTV, record de 2,7 milioane de telespectatori la România – Spania

Confruntările echipei naționale din preliminariile Euro 2020 au fost adevăratele lovituri ale ProTV-ului din acest început de toamnă. Postul generalist a adunat de fiecare dată peste 2,5 milioane de oameni în fața televizoarelor:

  • România – Spania (2,7 milioane de telespectatori, 15% rating și 37,2% share), aproape triplu față de Kanal D și de cinci ori peste Antena 1.
  • România – Malta (2,4 milioane de telespectatori, 13,7% rating și 36,2% share), pe următoarele locuri fiind Antena 1 (678.000) și Kanal D (478.000)
România și FCSB, audiențe fabuloase în această vară pe Protv! Au surclasat emisiunile "vedetă" ale postului. Telespectatorii vor în continuare fotbal
România și FCSB, audiențe fabuloase în această vară pe Protv! Au surclasat emisiunile “vedetă” ale postului. Telespectatorii vor în continuare fotbal FOTO: in meciul de fotbal dintre Romania si Spania, din preliminariile C.E. 2020, desfasurat pe Arena Nationala din Bucuresti,

Programele “vedetă” ale Pro-ului, cu 1 milion de telespectatori mai puțin decât meciurile naționalei și cifre comparabile cu FCSB – Milsami

Odată cu venirea toamnei, ProTV lansează și programele premium ale postului. Debutul din Vocea României, care a avut loc vineri, pe 6 septembrie, la o zi după meciul România – Spania, a adus pe micile ecrane cu 1.100.000 mai puțini telespectatori decât la România – Spania și cu 800.000 de telespectatori mai puțin decât la România Malta. Noua ediție din “Vocea” a fost urmărită e 1,6 milioane de oameni.

Serialul Vlad, care a debutat luni, pe 9 septembrie și care este unul dintre show-urile vedetă ale Pro-ului a adunat 1,3 milioane de telespectatori, iar serialul Profu’ a înregistrat aceleași cifre, o zi mai târziu.  În aceste condiții, meciurile FCSB-ului din Europa League au depășit deseori programele premium ale postului. În plus, preliminariile din Europa League se joacă în perioada de vacanță, una în care audiențele sunt mai scăzute decât în toamnă. 

Așadar, pentru ProTV, meciurile de fotbal sunt o afacere foarte bună. De menționat faptul că ProTV reușește să scoată audiențe uriașe și din forța brandului, cel mai puternic din România în acest moment.