ADVERTISEMENT
News

Românii care și-au rezervat bilete de avion, nevoiți să aștepte până în ultima clipă! Ce strategie au adoptat companiile low-cost. Exclusiv

Autor: Marian Popovici | 24.06.2020 | 13:55
Românii care și-au rezervat bilete de avion, nevoiți să aștepte până în ultima clipă! Ce strategie au adoptat companiile low-cost. Exclusiv
Țara pentru care România se află în zona roșie. Măsurile obligatorii pentru călători. Sursa: Hepta.ro

Pandemia de coronavirus a dat peste cap industria aviatică, una dintre cele mai afectate. Însă incertitudinea continuă să domnească asupra călătorilor, și odată reluarea zborurilor și măsurile de relaxare instituite de guvernele statelor afectate de COVID-19. 

ADVERTISEMENT

Sunt mulți români care și-au programat vacanța de vară încă din luna ianuarie când amenințarea noului coronavirus nu era luată în serios în Europa. Dacă cei care au avut de zburat în lunile martie, aprilie sau mai au putut să ceară banii înapoi, nu același lucru se întâmplă pentru cei care au programate zboruri în această vară.

Comitetul Național pentru Situații de Urgență publică în fiecare săptămână lista țărilor deschise pentru zboruri comerciale, iar oamenii nu trebuie să stea în carantină pentru 14 zile dacă vin sau pleacă spre acele destinații.

ADVERTISEMENT

Românii care și-au rezervat bilete de avion, nevoiți să aștepte până în ultima clipă!

Numai că, românii care au programată plecarea la o anumită dată din iunie sau iulie stau cu sufletul la gură în momentul în care țara spre care călătoresc nu se află pe această listă “verde”. Companiile aeriene low-cost stau și ele până în ultima clipă pentru a vedea dacă anulează sau nu aceste zboruri.

Iar pentru clienții care vor să reprogrameze sau să anuleze aceste zboruri, nu există prea multe posibilități. Ei își vor lua banii înapoi doar dacă compania aeriană anulează acel zbor și deseori se întâmplă ca asta să fie chiar cu o zi înainte.

ADVERTISEMENT

Spania nu se află pe lista “verde”! Ce soluții au călătorii

Să luăm exemplul Spaniei, o populară destinație pentru români, atât din punct de vedere turistic, cât și al muncii. Spania nu se află încă pe lista “verde” actualizată săptămânal de Comitetul Național pentru Situații de Urgență.

Însă, ar putea intra ori pe 29 iunie, ori pe 6 iulie. Cert este că cei care au zbor pe 30 iunie sau 7 iulie spre Spania nu pot să își anuleze în acest moment zborul, chiar dacă statul nu se află pe lista “verde”. Clienții trebuie să aștepte decizia companiei aeriene de a anula zborul, care poate fi chiar cu o zi înainte de plecare și abia atunci își vor lua banii înapoi.

ADVERTISEMENT

Atâta timp cât zborul nu este anulat de companie există două soluții. Anularea voluntară de către client sau reprogramarea zborului. Ambele cu taxa aferentă”

Reporterii FANATIK au încercat să vadă ce soluții există pentru cei aflați în incertitudine, care nu știu sigur că vor putea pleca la data stabilită, dar totodată nu pot nici anula biletul și să primească întreaga contravaloare:

“Atâta timp cât zborul nu este anulat de companie există două soluții. Anularea voluntară de către client, care are o taxă aferentă de 60-80 de euro pe zbor și pe călător sau reprogramarea zborului la care se adaugă o taxă. 

ADVERTISEMENT

În momentul în care compania anunță că zborul este anulat, clientul are posibilitatea de a-și primi banii înapoi. Chiar dacă țara respectivă nu se află pe lista verde, compania ia decizia dacă se zboară sau nu spre destinația respectivă.

Așa s-a întâmplat și cu Italia. Luni a intrat pe lista țărilor deschise zborurilor comerciale și marți dimineața s-a dat drumul”, ne-a spus reprezentantul unei companii low-cost.

ADVERTISEMENT

Situație delicată pentru turiștii care au zborul și cazarea plătite!

Sunt mulți turiști care mai au o bătaie de cap. Dacă și cazarea este plătită, situația este destul de delicată. Dacă află cu o zi înainte de zbor că nu pot pleca spre destinația respectivă sunt șanse mici să își poată anula cazarea și primi banii înapoi. De obicei, serviciile de booking includ anularea gratuită, însă rareori acest serviciu poate fi folosit cu o săptămână înainte de sejur, de exemplu.

Așa că, situația este foarte complicată pentru cei care se află în această postură. Singura soluție este să aștepte decizia autorităților și a companiei aeriene și să vorbească din timp cu unitatea de cazare referitor la modul în care pot reprograma sejurul sau pot să își ia banii înapoi.

 

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoriile NEWS, SPORT sau LIFE
ADVERTISEMENT
A apărut noua revistă Taifasuri
  • Câștigă ACUM o Dacia Logan, 2.000 de euro și multe alte premii!
  • Nr. 843. 32 pagini + Insert special. Doar 10 lei!