Criza energetică își arată colții, iar românii nu sunt nici acum siguri de procedurile pe care trebuie să le urmeze pentru obținerea ajutoarelor promise de la guvern.
Procedurile au rămas greoaie, pentru anumite categorii populație, care sunt nevoite să parcurgă mai multe etape și să facă mai multe drumuri decât alții.
Așa se întâmplă cu românii racordați în continuare la sistemul public de încălzire și care plătesc cest serviciu odată cu restul utilităților, prin factura la încălzire.
În cazul lor, este necesară obținerea unui card de energie, care va fi eliberat de administratorii blocurilor în care locuiesc. Anterior, aceștia trebuie să scoată, din factura totală, costul de încălzire pentru fiecare apartament și fiecare beneficiar în parte, anunță RTV.
Mai departe, beneficiarul trebuie să completeze o declarație pe proprie răspundere și să meargă cu cele două documente, împreună cu buletinul, la un ghișeu poștal.
Ei trimit documentele prin mandat poștal, pentru ca statul să poată deconta banii pentru fiecare persoană în parte. Oficiul poștaș eliberează o dovadă că documentele au fost transmise.
Guvernul României a promis un ajutor de energie în valoare totală de 1.400 de lei, care ar trebui plătit în două tranșe: 700 de lei în luna februarie și alți 700 de lei în septembrie.
Există mai multe categorii de beneficiari, din rândul persoanelor considerate vulnerabile: pensionarii cu venituri mai mici de 2.000 de lei pe lună, persoanele încadrate cu grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nu depășesc 2.000 de lei, familiile sau persoanele singure care au doar venitul minim garantat și familiile beneficiare de alocație de susținere a familiei.
Sprijinul va fi acordat sub forma unui voucher tipărit și distribuit de Poșta Română, prin care se pot compensa facturile la energie electrică sau termică, inclusiv pentru încălzirea cu lemne, păcură, peleți, etc.