Bărbatul este acuzat că a furnizat camionul care a fost folosit la transportarea migranților și în care și-au găsit sfârșitul 39 de vietnamezi.
Ștefan Damian Dragoș, implicat în cazul „camionului morții”, a fost reținut de poliția italiană pe baza unui mandat de arestare britanic, potrivit căruia „face parte dintr-o organizaţie criminală care se ocupă cu imigraţia ilegală”, relatează Gândul.
Fiecare pasager i-a plătit pe contrabandiști cu sume între 10.000 și 13.000 de lire sterline pentru a fi dus din nordul Franței în Marea Britanie, unde era închis într-un apartament și nu era eliberat decât atunci când întreaga sumă era achitată.
Gheorghe Nica a fost condamnat la 27 de ani de închisoare în acest caz, fiind găsit vinovat de 39 de omucideri. Operațiunea în care a fost implicat era una complexă, iar 39 de vietnamezi au murit în timp ce erau transportați în Marea Britanie.
Gheorghe Nica pledase vinovat încă de la începutul procesului, iar poliția a declarat că a fost motivat de „lăcomie pură și totală” atunci când a decis să ignore riscurile evidente și a transportat un număr dublu de persoane pentru a-și crește profitul.
Un al român condamnat este Valentin Calota, în vârstă de 38 de ani, un șofer din România, care a fost găsit vinovat de conspirare pentru transport ilegal de persoane.
Ancheta, cea mai mare realizată vreodată de poliția din Essex, a implicat peste 1.300 de persoane. Ofițerii au analizat 1.586 declarații ale martorilor și au realizat 55 de interviuri.
Ca urmare a deceselor, a fost realizat un nou design de remorcă frigorifică care include o supapă de aer de siguranță care poate fi deschisă din interior.
Șoferii de camioane care transportă oameni nu vor mai fi eliberați de autorități prin plătirea unei amenzi, ci vor fi arestați imediat.
Un transport ilegal de migranți, care a avut loc în octombrie 2019, s-a soldat cu moartea celor 39 de persoane transportate.
Victimele erau 28 de bărbați, 8 femei și 3 copii. Când și-au dat seama că nu mai există suficient oxigen, victimele au încercat cu disperare să scape și au încercat să apeleze serviciile de urgență din Vietnam.
Când au realizat că își vor găsi sfârșitul în container, unde temperatura crescuse la 38,5C, au înregistrat mesaje de rămas bun pentru rudele lor. Au murit prin asfixiere și hipertermie (supraîncălzire).