Românul Tempestini se duelează cu Solberg în Campionatul European de Raliuri

23.07.2020 | 21:59
Romanul Tempestini se dueleaza cu Solberg in Campionatul European de Raliuri
ADVERTISEMENT

Pilotul clujean Simone Tempestini își face debutul în acest weekend în prima etapă din Campionatul European de Raliuri, care va avea loc la Roma. Campionul național en-titre va avea o misiune extrem de importantă în capitala Italiei, acolo unde s-au înscris echipaje cu nu mai puțin de 46 de modele R5.

Printre cei care vor mai lua startul în prima etapă din acest an se va număra și suedezul Oliver Solberg (Volkswagen Polo GTI R5), fiul legendarului Petter Solberg. De asemenea, italianul Giandomenico Basso, dublu campion european, va lua startul în Rally di Roma Capitale 2020.

ADVERTISEMENT

Rusul Alexey Lukyanuk, la rândul său campion european de raliuri în 2018, s-a înscris la etapa care are un total de 90 de echipaje de top de pe întreg continentul. De asemenea, irlandezul Craig Breen, campionul WRC Academy, se numără printre favoriți la câștigarea trofeului de la Roma.

Simone Tempestini și Sergiu Itu formează singurul echipaj care reprezintă România în competiția continentală, urmând să concureze pe o Skoda Fabia R5. Cei doi au ajuns la Roma cu moralul ridicat, în weekend obținând o nouă victorie în Campionatul Național de Raliuri Betano, la Raliul Brașovului și Harghitei.

ADVERTISEMENT

La ultima lor participare la etapa europeană din Italia, Tempestini și Itu au terminat pe locul 5 la general. Cei doi sunt eligibili și pentru divizia dedicată juniorilor din raliu (sub 27 de ani), ambii având 25 de ani.

“Cu siguranță, în acest an vrem să luăm și titlul la juniori în Campionatul European de Raliuri. Ar fi o premieră pentru România. Ne gândim și la mai mult, însă totul va depinde și de bugetul pe care îl vom putea avea pe parcursul acestui sezon”, a declarat Marco Tempestini, managerul Napoca Rally Academy și totodată tatăl lui Simone Tempestini.

ADVERTISEMENT

Prima probă specială se va desfășura sâmbătă, raliul din Roma având un total de 15 probe, cu un total de 197 de kilometri de concurs. Acestora li se adaugă alți aproximativ 800 de kilometri intermediari, între probe, acolo unde însă orice întârziere reprezintă penalizări.