Au o meserie periculoasă, însă unii dintre ei primesc bani pe măsura „nebuniei” de a „zbura” cu 300 km/h. FANATIK îţi prezintă salariile piloților din Formula 1.
Sezonul 2021 se apropie de start. Mai exact, pe 28 martie piloţii din Formula 1 se vor duela în prima cursă a anului, Marele Premiu al Bahrainului. La fel ca în sezoanele precedente, Lewis Hamilton este mare favorit la un nou trofeu şi îl poate depăşi pe Michael Schumacher la numărul de titluri mondiale. Până atunci, printre adversarii din Marele Circ se va număra şi Mick Schumacher, fiul fostului mare pilot german.
Distanţa dintre cei doi este colosală la toate aspectele, în pricipal la salariile primite. Hamilton este în continuare cel mai bine plătit pilot din Formula 1, după ce şi-a prelungit contractul cu Mercedes în luna februarie a acestui an.
Ajuns la 36 de ani şi cu 7 titluri de campion în Formula 1, Lewis Hamilton a semnat prelungirea contractului cu Mercedes pe încă un an şi va câştiga 55.000.000 de dolari în 2021. Aproape 4,6 milioane pe lună. Peste 1 milion pe săptămână. 163.700 pe zi. 6.820 pe oră. 113 pe minut. Aproape 2 pe secundă…
Negocierile pentru noul acord au fost anevoioase, iar pilotul britanic a fost intens criticat pentru faptul că nu a fost de acord cu o sumă mai mică, în condiţiile în care bugetele echipelor din Formula 1 au fost limitate la 145.000.000 de dolari în actualul sezon.
Valtteri Bottas, colegul lui Lewis Hamilton la Mercedes, trebuie să se mulţumească cu o sumă de 5 (cinci!) ori mai mică, dar şi cu faptul că va sta în umbra britanicului. Finlandezul va câştiga 11.000.000 de dolari în 2021, iar contractul acestuia, la fel ca în cazul colegului lui de echipă, va expira la finalul sezonului. Chiar dacă ia mai puţini bani decât Hamilton, salariul lui Bottas a crescut faţă de 2020, când a primit „numai” 7.500.000 de dolari.
La polul opus se află Mick Schumacher, care în sezonul 2021 va debuta în Formula 1 pentru Haas-Ferrari. Fiul lui Michael Schumacher a câştigat Formula 2 în 2020, iar aşteptările sunt mari. Chiar dacă poartă un nume legendar, cecul de salariu este un mic. La Haas-Ferrari, Mick va câştiga 600.000 de dolari, iar jumătate din această sumă va fi acoperită de Ferrari. Italienii sunt dornici să investească în Mick, iar planul acestora este ca pilotul să conducă monopostul Scuderiei în următorii ani.
Chiar dacă nu au apărut date concrete, Yuki Tsunoda ar avea un salariu similar la echipa AlphaTauri-Honda, fiind debutant în Formula 1, la fel ca şi Mick Schumacher. O altă necunoscută este suma pe care Nikita Mazepin, colegul lui Mick Schumacher, o va primi. Cu un tată miliardar, mulţi l-au catalogat pe rus drept un pilot care şi-a cumpărat locul în Formula 1, însă unii specialişti susţin că ar putea să fie surpriza plăcută a sezonului.
Locul 2 în topul celor mai mari salarii din Formula, este ocupat Fernando Alonso, un alt veteran al Marelui Circ. Revenit în F1, la peste doi ani de când a plecat de la McLaren, spaniolul a semnat cu Alpine-Renault şi va câştiga 20.500.000 de dolari, contractul acestuia fiind valabil şi în 2022. Esteban Ocon, colegul lui Fernando Alonso, va încasa 4.652.000 de dolari în 2021, după ce anul trecut abia trecea de 1.000.000 de dolari.
Podiumul este închis de Max Verstappen, care are un salariu de 19.130.000 de dolari Red Bull Racing-Honda. Olandezul este văzut de mulţi drept principalul contracandidat la titlul mondial, iar o posibilă victorie finală în faţa lui Hamilton i-ar aduce o mărire de salariu consistentă în 2022. Sergio Perez, colegul lui Verstappen, se mulţumeşte cu 3.420.000 de dolari pentru actualul sezon, cu puţin mai mult decât în 2020.
Al patrulea cel mai bine plătit pilot din Formula 1 este Sebastian Vettel. Neamţul a plecat de la Ferrari şi a semnat cu Aston Martin-Mercedes, unde va câştiga 17.000.000 de dolari. Noul contract al fostului campion mondial este net inferior celui pe care îl avea la echipa italiană, unde anul trecut primea 42.000.000 de dolari.
„Dacă eram șeful companiei Daimler, îi arătam ușa lui Hamilton și îi spuneam: «Ori conduci în condițiile noastre, ori pleci». El ar trebui să știe că la acest nivel, orice pilot poate fi înlocuit. Nu trebuie să se văicărească în privința banilor” – Eddie Jordan, fostul patron al echipei Jordan