Un accident devastator produs marți, 1 februarie, în zona localităţii Sârca din judeţul Iaşi a dus la un adevărat conflict între șoferii de TIR și Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR).
Tragedia s-a soldat cu şapte morţi. Una dintre victime este chiar persoana care conducea camionul. Un tânăr în vârstă de 30 de ani conducea în mod ilegal pe cardul fratelui patroanei firmei la care era angajat,pentru că programul de lucru de pe cardul său tahograg era consumat.
Șoferii profesioniști susțin că această practică este una obişnuită pentru firmele de transport care sunt mână în mână cu inspectorii ISCTR, conform Antena3. Tragedia de la Iași a stârnit un conflict uriaș în rândul șoferilor de TIR.
Într-o postare pe pagina de Facebook INFOTRUCKER, o pagină urmărită de zeci de mii de oameni, majoritatea fiind şoferi profesionişti, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier este acuzat că ”este unul din autorii morali ai acestor carnagii de pe șosele în care sunt implicate camioane cu grave abateri de la legislația în vigoare”.
“Încă o dată, ISCTR, una din multele “asociații de transportatori rutieri” din România, îi spunem așa după numărul mare angajați care dețin direct sau prin interpuși cel puțin un camion, cum scria și Truckerboy, și-a făcut treaba! BRAVO!
Practic, ați fost atât de vigilenți și intoleranți cu cei care au făcut din fraudă o virtute, un modus operandi, o normalitate în afacerea de transport, încât i-ați omorât, la propriu.
Da, unul din autorii morali ai acestor carnagii de pe șosele în care sunt implicate camioane cu grave abateri de la legislația în vigoare este ISCTR. (…)
Lipsa controalelor “pe bune”, cum bine le spunea fostul ministru al transporturilor, Cătălin Drulă, în trafic, la sediul societăților de transport și a marilor centre logistice, pedepsele mult prea blânde în cazul unor abaterilor grave (vezi cazul de față), corupția din sistem și, nu în ultimul rând, lipsa totală de transparență fac ca marea majoritate a camioanelor care astăzi efectuează transport rutier de mărfuri național, dar nu numai, să fie un real pericol pentru siguranța rutieră, dar și pentru afacerile de transport corecte”, se arată într-o postare pe pagina de Facebook INFOTRUCKER.
În mesajul de pe Facebook este întrebat premierul Nicolae Ciucă când are de gând să trimită corpul de control într-o vizită prelungită la ISCTR și ARR.
Totodată, sunt acuzate asociațiile patronale din industria de transport rutier din România, ”care de ani de zile ascund sub preș astfel de comportamente, deși cunosc foarte bine realitatea din teren.”
”Poate ne explică domnul Alecu care este “target-ul de kilometri” și de ce șoferii români au un astfel de target. Domnule prim-ministru Nicolae Ionel Ciucă, când veți trimite corpul de control într-o vizită prelungită la ISCTR și ARR? Nu de alta, dar suntem curioși cum justifică aceste instituții activitatea.
Un alt autor moral al acestor drame sunt asociațiile patronale din industria de transport rutier din România, care de ani de zile ascund sub preș astfel de comportamente, deși cunosc foarte bine realitatea din teren. Ar trebui să fie primele care să-și dorească un mediu concurențial corect pentru cei pe care-i reprezintă, prin eliminarea companiilor care fac concurență neloială.
Nu în ultimul rând, șoferii de camion, care întotdeauna găsesc scuze și explicații pentru fraudarea timpilor de muncă. Chiar suntem curioși, ce sentimente l-ar încerca pe un șofer de camion, care astăzi justifică fraudarea tahografului cu lipsa de infrastructură rutieră, dacă cineva drag ar suferit un accident rutier grav cauzat de un coleg care încerca să facă și el mai mulți kilometri?
Desigur, această dramă nu-i nici prima și, cel mai probabil, nu va fi nici ultima, dar cu siguranță pot fi reduse. (…) Domnilor, toți vrem să ajungem acasă în siguranță și ne dorim un mediu concurențial corect!”, se mai arată în postarea de pe pagina INFOTRUCKER.