Sport

SCANDAL NAȚIONAL! “Trenurile groazei” vor trece zilnic la doar 26 de metri de sute de copii de la patinoar. „E un risc major!”, avertizează specialiştii

09.07.2019 | 03:00
SCANDAL NATIONAL Trenurile groazei vor trece zilnic la doar 26 de metri de sute de copii de la patinoar E un risc major avertizeaza specialistii

„Trenurile Groazei”, așa le denumesc deja părinții și rudele celor aproximativ 500 de copii, cu vârste între 4 și 10 ani, care se antrenează zilnic și fac performanță gratuit la singurul patinoar olimpic din București, investiția personală de aproape 5 milioane de euro a cunoscutului Ion Țiriac. Oamenii se referă la controversatul proiect de cale ferată, care va lega Gara de Nord cu Aeroporul Otopeni. O inițiativă a Ministerului Transporturilor, recte CFR, care bineînțeles că este utilă, dar cu gândire și mai ales execuție tipic dâmbovițene!

Părinții sunt revoltați: „O să stau cu frica în sân că doar la o aruncătură de băț trec cu viteze uriașe vagoane de câteva tone…”

Echipa FANATIK.RO a stat de vorbă cu mai mulți părinți, care sunt pur și simplu revoltați de ce urmează să se întâmple. „Oamenii ăștia chiar n-au nimic în cap? Nu gândesc? Nu le pasă de nimic?! Cum să treci cu trenul la 20 de metri de patinoar? E un risc imens! Eu am doi băieți la hochei și nu știu dacă îi mai las să meargă la patinoar. O să stau toată ziulica cu frica în sân, că doar la o aruncătură de băț trec cu viteze uriașe niște vagoane de câteva tone, care dacă s-ar răsturna ar face prăpăd… Ar mătura Polivalenta…”, pune gaz pe foc un tată supărat. Intervine altul în discuția cu reporterii FANATIK: „O fac pe repede-înainte să-și acopere incompetența! O să iasă un eșec total… N-au fost în stare să miște lucrurile ani întregi și pun ăia de la Euro presiune pe ei. Nu mai contează cum o fac, doar trebuie s-o facă! Niște incompetenți, o să sufere niște copii fără nicio vină! Dacă se întâmplă vreo nenorocire, vă spun eu, n-o să răspundă nimeni! Ce, la Colectiv au găsit vreun vinovat adevărat?”

Trenurile Prostiei, nu Trenurile Groazei. Pericol de boli de plămâni și cancer!

Din informațiile FANATIK.RO, trenurile vor trece la doar 26 de metri de Patinoarul din Otopeni! Chiar dacă legea stabilește că zona de protecție trebuie să aibă minimum 20 de metri, specialiștii în domeniu susțin la unison că „proiectul este un risc important pentru toată zona Otopeni, mai ales pentru gospodăriile private”. Ce e foarte grav este ca nu există un acord explicit de la Mediu, noxele și chimicalele, să nu mai vorbim de posibilele deversări specifice, putând produce boli cardiovasculare, de plămâni sau chiar cancer! Riscuri majore la care vor fi expuși sute de oameni prin ale căror curți se preconizează că va trece calea ferată.

Şantierul pe care se construieşte trenul care va lega Otopeniul de Gara de Nord. Din păcate, nimeni nu s-a gândit şi la siguranţa copiilor!
Şantierul pe care se construieşte calea ferată care va lega Otopeniul de Gara de Nord. Din păcate, nimeni nu s-a gândit şi la siguranţa copiilor!

 

Eduard Pană: „Toți suntem mândri de ce face Hagi, dar când fluturăm interesul național, nu ne mai pasă! Cu astfel de politici îi alungăm pe copii de la sport”

Eduard Pană, directorul sportiv al Patinoarului și fost hocheist de renume internațional, e ferm: „Cei care vor să facă asta sunt, probabil, iresponsabili! N-au făcut sport, n-au alergat după tramvaie cu entuziasmul copilăriei, cred că nici măcar o cârpă în mână n-au ținut… Oameni ascunși în niște birouri, care sunt convins că nici măcar n-au catadicsit să vină la fața locului. Suntem toți căzuți în admirație față de Gică Hagi. Ne place ce construiește, ne mândrim cu asta! La nivelul nostru și noi încercă aici tot ceva de genul lui Hagi. Dar nu suntem lăsați! Nici gratis nu e bine pentru Statul român… Și ne mai mirăm că tot mai mulți copii fug de sport. O să ajungem să-i alungăm pe toți cu astfel de politici pe genunchi”, a încheiat trist Eduard Pană.

Ministerul Transporturilor: „ Lucrare ce trebuie finalizată cu orice preț până la EURO 2020”

La rându-le, reprezentanții Ministerului Transporturilor se apără, susținând că „este o lucrare de utilitate publică de interes național, care trebuie finalizată cu orice preț până la EURO 2020„ Mai mult, studiul de fezabilitate pentru această cale ferată a primit „aviz pozitiv”, anunță cei de la Transporturi. Minister condus pentru a doua oară de celebrul Răzvan Cuc, care de curând a rămas pur și simplu blocat în vagonul pe care-l testa cu mare pompă la CFR, pe ruta de litoral, București-Constanța. Până la urmă, l-au eliberat nu mai puțin de trei mecanici?

„Fata mea vrea să fie ca doamna Nadia! Unde o să se mai antreneze?” Campusul sportiv costă minimum 250.000 de euro pe an, iar toți copiii au gratuitate!

Discuția reporterilor FANATIK cu părinții continuă. Și plângerile continuă! O mamă verde de indignare ne urlă în față, de parcă lucram la Minister?: „Eu am fiica la gimnastică… când a auzit de Nadia Comăneci m-a omorât că ea vrea aici și numai aici. Unde vine doamna Nadia…  am auzit că se va implica și Simona Halep! Cum se vor putea antrena copiii, viitorii campioni, în zgomot, fluierături stridente? Tot ce vine la pachet cu un tren. Cum să te mai concentrezi, cum să mai faci performanță? Ne batem joc de toți cei care vor să facă ceva în țara asta…” Un domn mai ridat, de profesie bunic, ne anunță cu o voce domoală: ”Nu sunt trenurile groazei, sunt Trenurile Prostiei!” Nu e agresiv, ci doar dezamăgit și oarecum resemnat cu ce se petrece în țărișoara lui.  „E păcat, taică, de ăștia mici. Mare păcat! Unde o să se ducă bieții de ei?„

 

Eduard Pană, directorul sportiv, incheie indignat: „Noi vrem încă un Hagi, încă un Ilie Năstase. Dar cum? Punând fier în calea copiilor? A performanței? În zgomot asurzitor de frâne și scrâșnete de oțel? Pur și simplu, n-ai cum! Și, repet, zero lei, zero bani, nimeni nu plătește nimic la noi. Totul e de dragul acestor copii, să aibă unde să facă sport…”

FANATIK.RO a aflat că numai întreținerea anuală a campusului sportiv costă minimum 250.000 de euro, bani suportați din buzunarul propriu de Ion Țiriac. De altfel, fostul mare sportiv spune că vrea să completeze campusul și cu o universitate privată non-profit. „Dacă nu și-o lua totul și-o pleca”, se aude o voce pesimistă din grupul de părinți amărâți.

Marți, 9 iulie, dezbatere publică pe controversata cale ferată. Avocatul Cuculis pentru Fanatik: „Se încalcă grav toate legile, inclusiv legile bunului-simț”

Marți, 9 iulie, va avea loc la Ministerul Transporturilor o dezbatere publică împreună cu societatea civilă privind modalitatea de execuție a acestui proiect controversat, calea ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni. Avocatul Adrian Cuculis nu e prea optimist în legătură cu deznodământul acestei mese rotunde: „Nu înțeleg de ce ne mai cheamă dacă organizarea de șantier deja a început! Ce să analizăm dacă dânșii sfidează și legile în vigoare, și legile bunului-simț până la urmă? Hotărârea de Guvern n-a fost publicată, n-au, din ce cunosc, autorizație de construcție, dar dânșii s-au apucat cu frenezie de șantier. Sunt curios ce vom discuta marți… Oamenii sunt revoltați rău și cu exproprierea. Pentru 150 de metri vor primi 4.200 de euro de la Stat. În zona Otopeni, rețineți… Un preț derizoriu! E de râsul curcilor… Totul e făcut pe repede-înainte, fără cap, fără coadă. Închipuiți-vă, să vă treacă din sfert în sfert de oră trenul prin fața curții, în numele interesului național. Păi nu înnebuniți?!” încheie avocatul Cuculis. Deci, un subiect învăluit în mult fum. Bătaia de joc clasică a guvernanților la adresa fraierilor de români!