Scandalul Balenciaga trece la un nou episod! Celebrul brand renunță la procesul de 25 de milioane de dolari intentat producătorilor unei campanii publicitare recente, care a creat controverse pe bandă rulantă, firma fiind pusă la zid inclusiv de vedetele cu care are contracte.
Casa de modă a deschis un proces împotriva unei campanii de producție artistică și a unui scenograf, după ce campania pentru primăvara anului 2023 a inclus documente dintr-un caz aflat la Curtea Supremă privind pornografia infantilă, notează PageSix.
Dar acesta nu e singurul scandal în care e implicată casa de modă! De asemenea, brandul s-a confruntat cu reacții pentru o campanie separată, în care a prezentat copii ținând ursuleți cu ținute care te duc cu gândul la BDSM.
Compania a dat în judecată producția North Six și pe scenograful Nicholas Des Jardins, după ce o reclamă avea să prezinte câteva articole și înregistrări false de la o casă de recuzită.
Printre celebritățile care s-au revoltat după ce minorii au apărut cu niște ursuleți s-a numărat și Kim Kardashian. Fosta nevastă a lui Kanye West i-a mustrat pe cei de la Balenciaga pentru managementul prost și lipsa de supraveghere a propriei campanii publicitare.
Vineri, 2 decembrie 2022, Balenciaga a declarat că încetează litigiul cu producătorii aristici, potrivit unei declarații de pe rețelele de socializare a CEO-ului brandului.
Între timp, directorul de creație de la Balenciaga și-a cerut scuze pe Instagram pentru campania cu ursuleți.
Georgianul Demna Gvasalia a transmis un mesaj prin care se dezice de orice acuzația cum că Balenciaga are promova în mod subtil pedofilia. „Vreau să îmi cer scuze personal pentru alegerea artistică greșită a conceptului. Îmi asum întreaga responsabilitate”, a scris designerul.
„Era complet nepotrivit ca niște copii să promoveze obiecte care nu au nicio legătură cu ei”, a completat Gvasalia.
„Trebuie să învăț din asta, să ascult și să colaborez cu organizațiile de protecție a copiilor pentru a ști cum pot contribui și pot ajuta în această speță extrem de sensibilă. Cele două campanii publicitare separate reflectă o serie de erori grave. Din acest motiv, Balenciaga își asumă răspunderea”, a mai scris directorul de creație artistică.