News

Scene absurde în gara Buşteni: Trenul a plecat fără șef și fără pasageri. Mecanicul și-a dat seama prea târziu

Situație neobișnuită trăită de un șef de tren de la CFR Călători. Acesta a fost uitat pe peron, alături de alți pasageri
18.04.2025 | 14:20
Scene absurde in gara Busteni Trenul a plecat fara sef si fara pasageri Mecanicul sia dat seama prea tarziu
Trenul a plecat fără „naș” dintr-o stație din România. Cum s-a rezolvat situația. Foto: hepta.ro
ADVERTISEMENT

Incidentul s-a petrecut miercuri după amiază, în jurul orei 15.15. Mecanicul unui tren a plecat din gară fără să verifice dacă șeful de tren s-a urcat în vagon. De altfel, și alți călători au fost abandonați.

Șef de tren uitat pe peron

Un șef de tren, dar și mai mulți călători, au fost uitați pe peron, după ce garnitura în care ar fi trebuit să se afle a plecat din stație. Este vorba despre Trenul Regio 16003 al operatorului feroviar de stat.

ADVERTISEMENT

A plecat din Gara de Nord din București, cu destinația finală stația CF Brașov, unde ar fi trebuit să ajungă la ora 16.00. Totuși, a existat o întârziere din cauza acestui incident.

În stația Bușteni, în jurul orei 15.15, șeful de tren a mers la Biroul de Mișcare, acolo unde a comunicat faptul că trenul a plecat din stație fără să se transmită semnalul aferent, conform clubferoviar.ro.

ADVERTISEMENT

Astfel, pe peron au rămas atât călători, cât și șeful de tren. Mecanicul a realizat că oamenii lipsesc abia în stația următoare, la Azuga. Pentru a rezolva această situație într-un timp util, „nașul” a luat, din Bușteni, trenul Regio 10023 al operatorului privat Transferoviar Călători, care venea din urmă și se ducea tot la Brașov.

Odată ajunși la stația următoare, călătorii și șeful de tren s-au urcat în vagon și au continuat drumul. Potrivit datelor publice ale Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, trenul Regio 16003 al CFR Călători a ajuns la destinația finală, Brașov, cu o întârziere de 19 minute.

ADVERTISEMENT

În urmă cu doar două zile a fost inaugurată prima locomotivă modernizată cu bani europeni, din PNRR. Deși a fost gata în august 2024, trenul a fost pus în mișcare abia pe 16 aprilie 2025.

ADVERTISEMENT

Locomotiva cu patru vagoane va circula de două ori pe zi pe ruta București-Constanța și retur. Trenul are o vechime de peste 40 de ani, însă reprezentanții CFR susțin că a fost complet modernizat, iar piesele care nu au putut fi reparate au fost înlocuite.