News

Schimbare de ultimă oră la Facebook. Cum vei afla dacă ai dat “Like” la o știre falsă despre coronavirus

18.04.2020 | 10:33
Schimbare de ultima ora la Facebook Cum vei afla daca ai dat Like la o stire falsa despre coronavirus
ADVERTISEMENT

Facebook anunță că va începe să pună mesaje în feed-ul (peretele) fiecărui utilizator atunci când va interacționa cu o știre falsă despre coronavirus, potrivit unui mesaj postat de șeful companiei, Mark Zuckerberg.

Facebook luptă cu știrile false despre coronavirus

Rețeua de socializare Facebook va posta mesaje anti-dezinformare în feed-ul utilizatorilor care vor interacționa cu o știre falsă despre coronavirus, potrivit unui anunț făcut de Mark Zuckerberg, cel care deține compania.

ADVERTISEMENT

Facebook va oferi astfel un update în timp real cu privire la informațiile postate pe rețeaua de socializare, cu scopul de a limita răspândirea de informații false.

Astfel, printre noile opțiuni disponibile pe Facebook, va fi inclusă și o căsuță ce ar urma să apară în cazul celor care au dat “Like”, au interacționat sau au comentat la o postare ștearsă ulterior de rețeaua de socializare, fiind considerată o știre falsă despre COVID-19.

ADVERTISEMENT

În plus, compania îi sfătuiește pe utilizatori să viziteze site-ul OMS, pentru informații reale despre pandemia de coronavirus. Facebook a anunțat și lansarea unei secțiuni numite “Get the Facts” (Obține Informațiile), ce va conține știri validate despre COVID-19.

Compania a șters sute de mii de postări

I want to share an update on the work we're doing to connect people with accurate information and limit the spread of…

Posted by Mark Zuckerberg on Thursday, April 16, 2020

Update-ul anunțat de rețeaua de socializare vine după ce Avaaz, un grup non-profit, a numit Faeebook “epicentrul dezinformării despre coronavirus”, citând numeroase postări ce conțineau sfaturi de sănătate periculoase și tratamente false în cazul infecției cu coronavirus.

ADVERTISEMENT

Facebook a declarat că a șters “sute de mii de informații false” în ultimele săptămâni, iar pe viitor informațiile care nu merită să fie șterse complet vor avea o etichetă de avertizare, ceea ce face, de obicei, ca 95% dintre utilizatori să nu mai acceseze informația respectivă.

Fadi Quran, directorul de campanie Avaaz, a declarat pentru Politico faptul că “Facebook ar trebuie să se mândrească cu acest pas, doar că nu se ridică la nivelul lucrurilor pe care ne-am fi dorit să le facă”.

ADVERTISEMENT

Rețeaua de socializare a mai atenționat utilizatorii și în trecut cu privire la știrile false, prin intermediul unui portal prin care oamenii puteau vedea dacă au interacționat cu postări promovate de propaganda rusească.

Cu toate acestea, strategia anunțată acum va fi mult mai eficientă, potrivit reprezentanților rețelei de socializare.

ADVERTISEMENT