În consecință, ministrul vrea să renunțe la note la anumite materii, în special la clasele mici. Dezbaterea a fost inițiată de o profesoară din Bacau care a transmis că e nemulțumită de festivitatea de premiere anuală, eveniment care creează tensiuni și nemulțumiri în rândul elevilor și părinților.
Ministrul Cîmpeanu i-a dat dreptate profesoarei și consideră că festivitatea de premiere ar trebui să sufere schimbări.
„Festivitățile de premiere sunt un aspect tradițional în învățământul românesc, foarte mulți români țin la acest lucru.
Competiția trebuie încurajată, performanța se obține doar prin competiție. Cu toate acestea, nu trebuie să demotivăm elevii prin exagerarea importanței acordate acestor festivități, potrivit ME.
Soluția ar fi diminuarea goanei pentru note prezentă mult prea mult în școala românească, părinții care vor note mari pentru elevii lor. Ar fi mai bine să nu mai dăm note de 1-10 la materii precum muzica, de exemplu. Doar admis sau respins. E o provocare pe care o lansez public”, a transmis Cîmpeanu.
Ministrul educației a vorbit și despre Evaluarea Națională, după ce 148.595 de elevi au susținut proba la matematică.
„Proba s-a derulat fără incidente deosebite, doar trei elevi au fost eliminați din examen, Sibiu și Constanța cu fițuici și eliminare în Ilfov pentru utilizarea telefonului. Doar trei cazuri.
Subiectele au fost concepute astfel încât să poată fi verificate șase competențe generale, de la simplu la complex”, a explicat ministrul.
Experții nu consideră că subietele de astăzi au fost complicate, însă departajarea se va face, cu siguranță, între elevii de top.
„În principiu, subiectele nu au fost grele. Elevii trebuiau să aplice teoremele de bază, cele mai folosite la orele de matematică. Nu cred că au fost exerciții care să le dea probleme copiilor cu noțiuni medii de matematică. Dacă elevul a avut un nivel mediu de noțiuni bine însușite cred că ar fi putut rezolva aceste exerciții.
Subiectele au fost progresive, s-a început de la clasa a V-a, cu ordinea operațiilor, cu Subiectul I compus din noțiuni de bază. Subiectul II, cel de geometrie, a avut o singură problemă de clasa a VIII-a, restul cu noțiuni de bază de clasele a VII-a și a VI-a. Nu cred că au pus mari dificultăți, mai ales că elevii au avut și desenele”, a declarat, pentru FANATIK, profesoara de matematică, Felicia Zamfirescu