News

Schimbare importantă la plata cu cardul. Se întâmplă de la 1 ianuarie 2021

30.12.2020 | 07:24
Schimbare importanta la plata cu cardul Se intampla de la 1 ianuarie 2021
ADVERTISEMENT

România trebuie să aplice din ianuarie 2021 o nouă directivă europeană care va duce la o autorizare mai sigură a plății cu cardul online.

Măsura va afecta operatorii din sistemul de plăți electronice, care vor solicita autorizarea plăților în doi pași.

ADVERTISEMENT

Scopul acestei măsuri este de a reduce fraudele din e-commerce prin adăugarea acestui filtru de protecție când se face o plată online.

Plata cu cardul se schimbă radical din 1 ianuarie 2021

3D Secure e un standard internațional de securitate pentru plățile cu cardul online, conform Mediafax.

ADVERTISEMENT

„Concret, este vorba despre pagina securizată în care tu îţi introduci datele cardului atunci când vrei să faci plata online. Iar după ce ai apăsat butonul plăteşte, următorul pas în cazul ING este să autorizezi plata prin aplicaţia mobilă HomeBank în următoarele 10 minute. Este important să nu se închidă pagina comerciantului în această etapă. Odată deschisă aplicaţia HomeBank, va apărea o notificare din ecranul principal, de la care trebuie să continui conform instrucţiunilor”, au transmis cei de la ING printr-un comunicat.

Așadar, începând cu 1 ianuarie 2021 toate plățile cu cardul efectuate la magazine online din Uniunea Europeană vor trece prin acest flux 3D Secure și autorizarea plăților se va face cu minimum doi factori, conform directivei europene.

ADVERTISEMENT

Dacă magazinul online nu a implementat acest protocol de securitate tranzacțiile online ar putea fi respinse, anunță ING. Mai mult, fiecare emitent de carduri din România a comunicat deja sau urmează să comunice clienților care sunt metodele de autentificare a tranzacțiilor.

Pentru românii care nu au acces la internet banking, băncile vor implementa și alte opțiuni de autentificare a tranzacțiilor, de tipul unei parole statice.

ADVERTISEMENT

Printre metodele care respectă cerințele SCA sunt:

  • Autentificarea și semnarea în aplicația de internet/mobile banking/e-token/wallet a băncii
  • Cod primit prin SMS + parolă statică (pentru cei ce nu au acces la internet banking)
  • Cod primit prin SMS + amprentă
  • Cod generat într-o aplicație de semnare tranzacții (e-token) + amprentă
ADVERTISEMENT