Inspectoratul Școlar Cluj – Napoca a trimit la sfârșitul lunii mai o scrisoare către Ministerul Educației în care cerea schimbarea notării în școlile de stat. Comisia de Educației a Partidului Social Democrat a încropit rapid un document și pregătește un proiect de lege prin care elevii din sistemul de învățământ să primească note, nu calificative.
Potrivit Edupedu.ro, Inspectoratul Școlar Cluj – Napoca dorește modificarea articolului 71 din Legea Educației Naționale în care se arată modul notării elevilor. Elevii din clasele I-IV primesc calificative în momentul de față, dar inspectorii școlari vor să fie eliminate aceste calificative, în note. Motivul invocat ar fi șocul prea mare pe care elevii din clasele primare îl au atunci când ajung în clasa a V-a.
Alin 3. Așa vrea PSD să modifice articolul. Aici avem notările propuse de Inspectoratul Școlar Cluj – Napoca:
În momentul de față, elevii din clasele primare primesc calificative: FB- foarte bine, B – bine, S- suficient, I – insuficiente. Inspectorul pentru învățământ primar din Cluj, Anicuța Todea a declarat următoarele: „Noi am solicitat acum, la Minister, eliminarea calificativelor. Calificativele au fost o pricină de sminteală pentru mulți. Aceste calificative se acordă prin aplicarea unor descriptori de performață. Părinții tot întreabă: ce e ‘bine’-le ăla? O fi 7, o fi 8? Păi nu e nici 7, nici 8. Descriptorii arată gradul în care copilul reușește să atingă competența ascunsă în itemi, cu alte cuvinte.”, a declarat inspectorul școlar.
,,Noi am propus așa: la nivelul ciclului achizițiilor fundamentale – clasa pregătitoare, clasa I și a II-a – să se utilizeze evaluarea descriptivă, adică învățătorul să spună nivelul la care copilul se află: competențe formate, competențe în curs de formare sau competențe neformate. Fără suficient, fără bine… Și, din ciclul primar superior (clasele a III-a, a IV-a – n.red.), evaluarea să se finalizeze cu note, ca să îi ajutăm pe copilași să facă trecerea spre ciclul gimnazial”, a explicat Anicuța Todea.
„În școlile din județul Cluj, învățătorii încep să îi obișnuiască pe copii cu notele, la clasa a IV-a, din timpul anului școlar. Este o măsură în planul managerial. Îi rugăm pe colegi să administreze teste copiilor, teste elaborate împreună cu colegii profesori, la care să îi evalueze cu punctaje”, a explicat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar din Cluj.