Supermarketurile din România vor suferi anumite schimbări. Acestea pot oferi clienților o experiență nouă, unică, însă pot da bătăi de cap celor care nu cochetează cu tehnologia de ultimă generație.
Acest an vine cu schimbări majore în România. Clienții supermarketurilor vor avea posibilitatea de a utiliza noile cărucioare inteligente, cu ajutorul smartphone-urilor.
Acestea vor funcționa pe baza tehnologiilor NFC și QR, care vor elimina metoda tradițională de a folosi o monedă sau un jeton pentru a lua căruciorul. În același timp, procesul de cumpărare este simplificat, potrivit romaniatv.net.
Odată cu aceste noi dispozitive montate, se va facilita și înregistrarea produselor, dar și plata va putea fi făcută direct de pe telefon. În acest fel, se reduce timpul petrecut la cozile de la casa de marcat.
Schimbările vin și cu alte beneficii pentru clienți. Sistemele vor putea crea oferte personalizate pe baza istoricului de cumpărături. Companiile vor colecta date în acest sens pentru a oferi promoții adaptate fiecăruia.
Totuși, la polul opus, există și români care nu se arată încântați de această schimbare. Cei care nu dețin un smartphone sau care nu sunt suficient de adaptați la tehnologie vor avea bătăi de cap.
Este clar că o parte din populația vârstnică va prefera metodele tradiționale de cumpărături. Nu va putea folosi acel cărucior inteligent și nici nu va putea face plata direct cu telefonul.
De asemenea, unii clienți pot fi reticenți cu privire la partajarea datelor personale pe care supermarketurile le culeg cu scopul de a oferi o experiență personalizată pentru fiecare în parte.
Mai mult, această automatizare va aduce cu sine și alte consecințe, cum ar fi reducerea numărului locurilor de muncă din sectorul casierilor. Acest lucru ar putea avea un impact pe piața muncii. Va exista o nevoie mai scăzută de personal pentru casele tradiționale.