Ministerul Transporturilor ia o decizie care să uşureze viaţa a zeci de mii de navetişti şi a emis un ordin care prevede introducerea biletelor metropolitane feroviare, atât în regiunea București – Ilfov, cât și în alte reședințe de judeţ.
Secretarul de stat Ionel Scrioşteanu a menţionat printre oraşele din provincie care vor avea trenuri metropolitane Oradea, Timișoara, Brașov, Iași şi Piatra Neamț.
„După proiectul pilot, de succes, a trenului metropolitan de pe linia București Nord – Mogoșoaia – Otopeni Patinoar – Aeroportul Internațional Henri Coandă, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a emis ordinul nr. 1039/2024 privind introducerea biletelor feroviare metropolitane, atât în regiunea București-Ilfov, cât și în restul reședințelor de județ din țară”, a anunţat secretarul de stat.
Potrivit acestuia, prin noul ordin, Ministerul Transporturilor reglementează tarifele aplicate de toți operatorii de transport feroviar de călători pentru: tarif pentru o călătorie; tarif de călătorie metropolitană; tarif abonament; tarif abonament metropolitan; tarif unic; tarif autorizație de călătorie; tarif permise de călătorie; tarif tichet rezervare loc; tarif supliment pentru vagoane de dormit; tarif supliment pentru vagoane cușetă; tarif supliment transport biciclete.
Prevederile vor intra în vigoare în prima parte a lunii iulie 2024, la 60 zile de la publicarea ordinului în Monitorul Oficial. Noile bilete metropolitane se introduc în două concepte.
Primul este legat de călătoriile scurte, care nu necesită un grad ridicat de planificare din partea călătorului, adică biletul metropolitan pentru o călătorie şi un tren.
„Astfel, cu un bilet metropolitan de o călătorie, se va putea accesa trenul oricărui operator, o dată, între stațiile de pe linia respectivă, fără a mai avea grija stabilirii exacte a trenului sau a calculării tarifului în raport cu diferitele distanțe kilometrice”, anunţă Scrioşteanu.
Al doilea concept se referă la biletele/abonamentele cu valabilitate la nivelul întregii zone metropolitane. Acestea permit schimbarea trenurilor în acest perimetru, indiferent de operatorul care prestează serviciul public.
„De la un abonament de 3 ore (care permite efectuarea călătoriei în zona metropolitană, chiar dacă destinațiile sunt pe linii ferate diferite), pănâ la abonamente de o lună”, mai anunţă secretarul de stat.
„În contextul în care București – Ilfov, Oradea/Bihor, Reșița/Timișoara/Timiș/Caras Severin, Brașov, Iași și Piatra Neamț sunt deja cu proiecte subsecvente proiectului național de tren metropolitan aprobate și prin ordin de ministru, noul pas legislativ vine să aducă mai aproape trenul metropolitan modern de cetățenii României”, conchide oficialul din Ministerul Transporturilor.