Vești excelente pentru copiii care învață la școala cu risc de abandon din Curcani, județul Călărași. Unitatea educațională va primi 500.000 de euro fonduri europene.
Timp de un deceniu, de la aderarea României la Uniunea Europeană, 2007, până în 2017, școala din Curcani Călărași nu a atras niciun cent fonduri europene.
Această situație s-a schimbat radical odată cu venirea unui nou director. Acesta a reușit să facă proiecte care au atras acum în unitate fonduri europene de aproape jumătate de milion de euro.
Elevii de aici îi datorează enorm lui Viforel Dorobanțu. Acesta a fost profesor de fizică, iar din 2017 ocupă funcția de director al școlii cu 600 de elevi din Curcani, județul Călărași. Vorbim de o comunitate săracă, cu risc ridicat de abandon școlar.
”Nu aveam bugetul ăsta nici în 20 de ani. Statul ar fi bine să știe ce priorități avem, să negocieze bine la Bruxelles și banii să vină în România”, spune Viforel Dorobanțu, directorul școlii Curcani, pentru Știrile ProTV.
Grație investițiilor din ultimii ani, bazate pe fondurile UE, copiii de la școala din sudul țării par intrați într-o nouă lume. Acum, li s-a deschis o nouă lume, una digitalizată, cu laptopuri și ochelari VR. Ei recuperează materia la orele remediale si în curând vor avea o masă caldă.
”Noi ne-am gândit așa, că dacă vrem să reducem abandonul, copiilor ăstora trebuie să le arătăm un alt fel de școală, pentru că dacă vin și lucrează pe roboții ăștia, vin și lucrează pe tabla smart, lucrează pe laptopuri, demersul lor la școală nu mai este ca cel pe care îl aveau părinții lor, plicticos. Deci, dacă ei se află dincoace de gardul școlii, cum au mai spus, lucrurile pentru noi înseamnă că sunt realizate”, mai spune directorul unității.
Investițiile în procesul educațional de la școala din Călărași au adus rezultate impresionante în ultimii ani. Un exemplu în acest caz este Andreea. Această tânără a crescut într-o familie modestă, cu cinci frați. Mama lor muncea din greu să-i întrețină.
Eleva a găsit sprijin și casă în profesorii de la școală. Ea a făcut saltul de la un elev de nota 7 la aproape 10 la proba de română de la BAC. Acum este studentă în anul II la secția de ”Artă sacră și restaurare” a Facultății de Teologie din București.
”La început ce am pățit, că eu nu mă pricepeam, eu fiind fără tehnologie, am cresc cu calculator, cu laptopuri că da, astea nu știam. Mi-a fost greu la început chiar mi-a fost… plângeam.
Trebuia să facem, să căutăm trei produse, care este prețul cel mai bun, dar să fie la fel, identice și eu când am luat 100 de pânze și nu le găseam la fel toate și 100 și plângeam și nu știam ce trebuie să fac, trebuia să scriu din mână, să dau oferte eu mai departe și a fost o muncă de câteva luni. Nu știam și pe telefon, mi-era așa greu, telefonul era mai defect”, povestește fata.