Patru poduri noi vor lega România de Republica Moldova, fiind planificate pentru a traversa râul Prut. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat încheierea procesului de evaluare a ofertelor pentru serviciile de proiectare necesare, conform unui comunicat oficial.
Contractele de proiectare pentru aceste structuri urmează să fie realizate astfel:
Lot 1: Pod între Stânca (România) și Costești (Republica Moldova);
Lot 2: Pod între Bumbăta (România) și Leova (Republica Moldova);
Lot 3: Pod între Fălciu (România) și Leca (Republica Moldova);
Lot 4: Pod între Răducăneni (România) și Bărboieni (Republica Moldova).
Firma SC LIKE CONSULTING SRL a fost selectată câștigătoare pentru toate cele patru loturi, fiecare având un cost de 1.100.000 lei fără TVA. Fiecare contract de proiectare se va derula pe o perioadă de 12 luni de la semnare, conform Știrile ProTV.
Realizarea acestor proiecte are scopul de a aduce o serie de beneficii semnificative, printre care:
Aceste proiecte vor fi finanțate din bugetul de stat, iar semnarea contractelor cu firma desemnată va avea loc după expirarea perioadei legale pentru depunerea contestațiilor și soluționarea acestora, dacă vor apărea.
Implementarea acestor poduri este văzută ca un pas important în consolidarea relațiilor de infrastructură dintre cele două țări și în sprijinirea economiei prin crearea unor conexiuni rapide și sigure.
România și Republica Moldova au anunțat că în iunie 2024 s-a semnat contractul pentru proiectarea și construirea Podului peste Prut de la Ungheni, parte a Autostrăzii Unirii (A8).
Acest pod, primul cu patru benzi între cele două țări, va interconecta infrastructura rutieră din România și Moldova. Proiectul, finanțat prin fonduri europene de peste 156 milioane lei, prevede un pod de 261,20 metri lungime, cu două benzi pe sens, trotuare și punct de control al frontierei. Contractul se va desfășura pe 24 de luni, incluzând 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție.
„Durata contractului va fi de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 156 milioane lei, fără TVA, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF”, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu,