Se construiește cea mai scumpă autostradă din istoria României. Va avea 65 de viaducte, poduri și pasaje și va unii unele dintre cele mai importante puncte ale țării.
Vești bune pentru români, în special pentru șoferi. Încep lucrările pentru cea mai scumpă autostradă din istoria țării noastre. Contractul a fost câștigat de o asociere de companii din Turcia, potrivit anunțului făcut de ministrul Transporturilor și Infrastructurii.
Pe pagina sa de Facebook, Sorin Grindeanu a anunțat că valoarea viitorului proiect de infrastructură este de 6.62 miliarde de lei, fără TVA. Contractul pentru realizarea celei mai scumpe autostrăzi din istoria României prevede și construcția tunelului Meseș.
Potrivit ministrului Transporturilor și Infrastructurii, acesta va fi cel mai lung tunel de pe o autostradă de la noi din țară. Construcția lui va reprezenta un pas important pentru infrastructura României și pentru dinamica transporturilor.
”Astăzi a fost atribuit cel mai scump contract de infrastructură rutieră din România! Cu o valoare de 6,62 miliarde de lei (fără TVA), acest contract prevede și construcția tunelului Meseș (2,89 km), care va fi cel mai lung tunel de pe o autostradă din România.”, a anunțat Sorin Grindeanu pe Facebook, în urmă cu câteva ore.
Asocierea de firme din Turcia care a câștigat contractul are la dispoziție un termen precis de realizare a autostrăzii. Mai exact, 78 de luni, dintre care 18 luni vor fi dedicate fazei de proiectare, iar restul de 60 de luni vor fi dedicate execuției.
Autostrada A3, cea mai scumpă autostradă din istoria României va avea 65 de viaducte, dar și numeroase poduri și pasaje. În total, acesta vor avea o lungime de 13 kilometri.
Potrivit anunțului făcut de Sorin Grindeanu, procedura de semnare a contractului va începe în 10 zile. Acest termen ar putea suferi modificări în situații excepționale, precum contestațiile.
”Procedura pentru semnarea contractului, finanțat prin Programul Transport, va putea începe în termen de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.”, a mai transmis ministrul Transporturilor și Infrastructurii.
În paralel cu postarea făcută de ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Compania Națională de Investiții Rutiere a anunțat că documentația pentru lotul 2B Grințieș-Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrăzii ”Unirii” – A8, a fost transmisă la ANAP. Acesta este, poate, unul dintre cele mai dificile proiecte, deoarece include lucrări majore de excavare și consolidări.