Se fac pași importanți pentru ca cea mai importantă autostradă din România, un drum de mare viteză de care au nevoie milioane de români, să fie construită în termen cât mai scurt. Deocamdată, se caută zeci de mii de muncitori pentru o secțiune de 116 km.
Autostrada A8, denumită și Autostrada Unirii, reprezintă o șosea care este construită pe traseul Ungheni – Iași – Târgu Frumos – Pașcani – Târgu Neamț – Poiana Largului – Ditrău – Târgu Mureș.
În zona Transilvaniei, acest drum va face joncțiunea cu Autostrada A3. Șoseaua de mare viteză va avea o lungime de 304,2 km, la un cost estimat de peste 4,07 miliarde de euro.
În prezent, autoritățile fac pași importanți pe traseu. Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat, la începutul lunii noiembrie, că 22 de mii de persoane sunt necesare pentru construirea secțiunii de munte Sărățeni – Pipirig pe traseul Autostrăzii A8.
Vorbim de o secțiune destul de dificilă, situată în zona montană. Se vor construi aici 116 kilometri. Dat fiind relieful complicat, porțiunea de drum va include 38 de tuneluri şi aproape 200 de poduri şi viaducte.
”Segmentul Sărățeni – Pipirig reprezintă unul dintre cele mai complexe proiecte de investiţii pentru infrastructura rutieră şi, totodată, o oportunitate pentru dezvoltare economică, reducerea decalajelor şi a şomajului, precum şi atragerea de noi investiţii”, se arată într-o postare a CNIR, pe Facebook.
Studiul de Fezabilitate arată că, pentru secţiunea 1 C Sărăţeni – Joseni (32,4 km), necesarul de forţă de muncă pe durata execuţiei a fost estimat la aproximativ 6.000 de persoane.
Apoi, pentru lotul următor, 1D Joseni – Ditrău (14,4 km) se caută 3.000 de persoane, iar pentru cel mai lung lot al secţiunii de munte, 2A Ditrău – Grinţieş (37,9 km) de 7.000 de persoane. În fine, pentru al patrulea lot, 2B Grinţieş – Pipirig (31,5 km), constructorul a estimat că sunt necesari aproximativ 6.000 de lucrători.
În același comunicat, CNIR anunță că va acorda punctaj suplimentar pentru angajarea a 350 de persoane fără loc de muncă. ”Industria de profil din România, precum şi cea din multe alte ţări europene se confruntă cu o provocare economică şi socială majoră, respectiv lipsa forţei de muncă.
În acest sens, CNIR acordă un punctaj suplimentar de 6% pentru creşterea incluziunii sociale şi reducerea şomajului local. Astfel, constructorii care angajează 350 de şomeri din judeţele Bacău, Harghita, Iaşi, Mureş, Neamţ şi Suceava vor avea punctaj suplimentar în evaluarea ofertelor pentru cele patru loturi ale autostrăzii A8“, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.