Așadar, aflăm că începe construcția celui mai lung tunel de pe A1 Sibiu-Pitești. Ministrul transporturilor Sorin Grindeanu anunță că autorizația de construire pentru tunelul Poiana a fost emisă, astfel că italienii care vor construi acest tunel și-au mobilizat forțele și au început să facă pregătirile necesare pentru a fora cele două galerii.
“A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru tunelul Poiana, de pe Autostrada Sibiu-Piteşti (A1) Este cel mai lung tunel de pe această autostradă şi va fi construit pe Secţiunea 3 (Cornetu-Tigveni).(…) Cele două galerii vor fi forate cu tehnologie TBM.
Antreprenorul italian este mobilizat în şantier şi desfăşoară acum lucrări pregătitoare pentru construcţia zonelor de acces a instalaţiei TBM“, a scris ministrul pe Facebook. Tunelul Poiana va fi format din două galerii cu câte două benzi pe sens.
Vorbim despre galeria de pe calea 1 cu o lungime de 1.780 de metri (sensul Sibiu – Pitești), și galeria de pe calea cu cu 1,7 kilometri lungime (pe sensul Pitești – Sibiu). Autostrada Sibiu – Pitești ar trebui să fie gata în noiembrie 2027, lucru pomis de asocierea de constructori Webuild (Astaldi) – Tancrad (Italia – România).
Totodată, Sorin Grindeanu a făcut o trecere în inventar a marilor realizări ale ministerului său în 2024 și promisiuni pentru ce va însemna 2025. ”2024, un an cu rezultate fără precedent pentru infrastructura de transport din #România: a fost deschisă circulația pe 197 km de drum de mare viteză (autostradă și drum expres).
Din aceștia: 100 km din #A7. Tot pentru prima dată a fost asigurată conexiunea dintre A7 și #A3; Am conectat Autostrada de Centură a Capitalei #A0 cu #A2; Primul tren electric achiziționat în ultimii 35 ds ani- dintr-o serie de 189 de trenuri noi- a fost pus în circulație;
Aeroportul Internațional “Traian Vuia” din Timișoara are primul terminal Schengen modern. În anul #2025 ne dorim rezultate și mai bune! Trebuie să deschidem circulația pe mai mult de 200 km de infrastructură rutieră de mare viteză.
De la Craiova la Constanța se va circula direct pe drum de mare viteză (DEx12-#A1-A0-A2). La fel și de la Bacău la București (A7-A3 -A0). Noi trenuri electrice urmează să intre în circulație”, a scris pe Facebook ministrul Grindeanu.
Între timp, compania de construcții AKTOR a ajuns să foreze cu ajutorul ”cârtițelor” de pe firul viitoarei linii de cale ferată Brașov – Simeria, cele patru tuneluri esențiale de pe traseu. Cârtița principală are 100 de metri lungime și 1.500 de tone și sapă în panta dealului la doar 4 kilometri vest de Racoș.