Zona din țara noastră unde se construiește drumul de mare viteză de care au nevoie sute de mii de români. Șoseaua va avea două noduri rutiere, două parcări. În plus, va face legătură cu Europa modernă.
În toamna anului trecut, Drumul Expres Satu Mare – Oar (Granița Româno-Ungară) era pus de guvern pe lista marilor proiecte de investiții prioritare. Guvernanții anticipau atunci că proiectul se va finaliza în 2025. În octombrie 2023, guvernul aproba deja exproprierile pentru această șosea. Despăgubirile acordate proprietarilor se ridicau la 7,3 milioane lei.
Între timp, proiectul este tot mai aproape de momentul de start al lucrărilor. La începutul lunii septembrie, șeful CNAIR anunța că 5 oferte au fost depuse la licitația pentru execuția Drumului Expres Satu Mare – Oar (frontieră Ungaria).
De notat că, anterior, licitația fusese suspendată timp de 5 luni, pentru răspunsuri la peste 440 de solicitări de clarificări. Contractul construcției Drumului Expres de 11 kilometri la câmpie are o valoare de circa 738 milioane de lei.
Au fost depuse astăzi 5 oferte pentru construcția drumului expres care va asigura conexiunea dintre Satu Mare și Oar (frontiera româno – ungară):
Drumul din nord-vestul țării, denumit ”Someș Expres”, va avea o lungime de aproximativ 11 km (cu 2 benzi pe sens). În proiect sunt incluse și construcția a două noduri rutiere, a două parcări (câte una pe fiecare parte) și a unui Centru de Întreținere și Control.
Acest traseu se desprinde din Centura Satu Mare, o șosea de 19 kilometri finalizată în vara lui 2022 și Oar. Aici, se conectează cu Drumul Expres M 49 din Ungaria. Din cei 15 kilometri, aproape 11 sunt cu profil de Drum Expres. Restul de 4 km reprezintă șosea de legătură.
Punctul de frontieră va deveni, astfel, prima vamă dintre România și Ungaria amenajată pe un Drum Expres. Punctele de trecere a frontierei de la Nădlac 2 și Borș 2 sunt pe Autostrăzile A1 și A3.