O nouă magistrală de metrou va fi construită în București, reprezentanții Ministerului Transporturilor făcând un anunț mult așteptat de cetățenii din Capitală. Investiția ajunge la 3,43 miliarde euro.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioşteanu, a transmis, miercuri, 12 februarie, că a fost dat avizul pentru extinderea magistralei M4 de metrou, între Gara de Nord – Gara Progresul.
Oficialul a precizat care sunt principalele caracteristici ale noii secțiuni. Noua magistrală de metrou va avea o lungime totală de 11,94 km (10,84 km în exploatare cu călători şi 1,1 km în exploatare fără călători).
Mai mult, proiectul prevede construirea unui depou suprateran. Pe lângă stația existentă, Gara de Nord 2, secțiunea va avea 13 stații de metrou noi: Ştirbei Vodă, Bogdan Petriceicu Haşdeu, Uranus, George Rozorea, Chirigiu, Filaret, Eroii Revoluţiei 2, George Bacovia, Toporaşi, Nicolae Cajal, Luică, Giurgiului, Progresul.
Potrivit secretarului de stat, legătura cu Magistrala existentă va fi posibilă în stația Gara de Nord 2, „prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2”. Peste cât timp va putea fi folosită noua magistrală de metrou din București?
Termenul de execuție a proiectului este de 50 de luni. Prin urmare, trenurile de metrou vor putea circula peste aproximativ patru ani. Investiția se ridică la suma de 3,43 miliarde euro (cu TVA).
Banii pentru această investiție vin din fonduri europene nerambursabile, de la bugetul de stat, dar și din alte „surse de finanțare legal constituite”. Irinel Ionel Scrioșteanu a amintit cât de important este acest proiect pentru dezvoltarea infrastructurii.
„Reiterez faptul că metroul și trenul metropolitan trebuie să devină coloana vertebrală a infrastructurii de transport public, așa cum am stabilit și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, iar integrate cu restul sistemului de transport metropolitan, reprezintă singura soluție pentru rezolvarea traficului în regiunea București – Ilfov, dublate de dezvoltarea infrastructurii de transport (rutier, feroviar).
Implementarea acestuia va avea loc în parteneriat cu autoritățile publice locale din regiunea București-Ilfov, respectiv Consiliul Județean Ilfov și Primăria Sectorului 4. Hai, România, hai că se poate!”, se arată într-un mesaj transmis pe Facebook de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.