Un șantier aflat în lucru din vara lui 2023 se extinde pentru că se construiște un nou lot la autostrada de care au nevoie sute de mii de români. Are rolul de a facilita legătura între două județe importante și două municipii. Timpul pe drum se va reduce pentru șoferii care circulă prin această regiune a țării.
România are în momentul de față 1.275 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres. La ora actuală 622 de kilometri sunt în execuție, așa cum se întâmplă în cazul unui tronson important pentru conducătorii auto. Acesta costă peste 2 miliarde de lei.
Unește două județe și două municipii care au obiective turistice la mare căutare în rândul vizitatorilor. Mai exact, este vorba de județele Timiș și Hunedoara, unde au început săpăturile pentru Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva.
Autoritățile au anunțat că tronsonul va avea 10 kilometri și va dispune de două tuneluri unice în ţară. În prezent, se fac toate operaţiunile premergătoare pentru forarea acestora, pe sectorul Margina-Holdea. Structurile vor fi cunoscute drept „Tunelurile pentru urşi”.
Tunelurile sunt unice în România tocmai prin prisma deschiderii foarte mari. S-a ales varianta de a fora tunelurile pe tronsonul Lugoj-Deva pentru a păstra habitatul natural existent, protejând în felul acesta speciile de carnivore.
„Soluţia tunel forat păstrează complet neafectată zona de deasupra tunelului, realizându-se conservarea intactă a arealului, dar şi economii suplimentare prin eliminarea defrişărilor”, arăta acordul de mediu revizuit, depus la Agenția pentru Protecția Mediului Timiș, relatează Adevărul.
Cel mai probabil lucrările de pe lotul 2 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva vor începe în martie, după cum a declarat Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, aflat recent într-o vizită la Timișoara. Se preconizează că termenul este în a doua jumătate a lui 2026.
Lucrările contribuie la modernizarea și dezvoltarea infrastructurii rutiere din vestul României, ceea ce înseamnă că circulația va fi facilitată. Mai mult, acest lot de drum are rolul de a îmbunătăți conexiunile între cele două județe.
În altă ordine de idei, lucrările la sectorul numit și Autostrada cu tuneluri au fost oprite în anul 2017. Așadar, este o veste extraordinar de bună pentru șoferii care tranzitează zona. Autostrada Lugoj – Deva are 100 de kilometri.
Șoseaua din vestul României au un traseu care duce parțial pe valea Mureșului până la Dobra și apoi se îndreaptă spre Câmpia de vest, pe la poalele Munților Poiana Ruscă. Până la sfârșitul lui 2019 au fost dați în folosință aproximativ 90 de kilometri din autostradă.