Un tunel unic se construiește în România și va facilita traficul într-o zonă extrem de aglomerată. Vorbim despre un tunel situat pe o mare autostradă de la noi din țară, care se va întinde pe o distanță mai mare de 1 kilometru.
În ciuda situației economice în care România se află, infrastructura evoluează. Astfel, construcția autostrăzilor de la noi din țară continuă, iar odată cu asta apar și anumite proiecte unice.
Exemplu este acest tunel unic care va fi amplasat pe secțiunea 5 a autostrăzii Sibiu-Pitești din România. Săpăturile pentru tunel sunt aproape gata, iar în primăvara acestui an e de așteptat să fie străpuns dealul Momaia din judeţul Argeş.
Ce are atât de special acest tunel? În primul rând va avea o lungime de 1,3 kilometri și va subtraversa dealul Momaia din Argeş. Menționăm faptul că lucrările pentru acest tunel au început încă din toamna anului 2023.
Acestea nu s-au oprit deloc, nici măcar în zilele de weekend ori de sărbătoare. Astfel, e de așteptat ca proiectul să fie dus la bun sfârșit așa cum prevede termenul. Tunelul are două galerii, dar și două sensuri de mers.
Iar pe lângă asta, el este este forat printr-o metodă inedită austriacă. Aceasta presupune excavarea secvențială și ranforsarea pe parcurs a pereților. Practic într-o parte a tunelului se sapă, iar în cealaltă se montează hidroizolația, armătura şi căptuşeala finală din beton.
Managerul de proiect al autostrăzii a subliniat faptul că în luna martie dealul ar putea fi străpuns. „Preconizam undeva martie, in a doua jumatate de martie trebuie sa iesim cu primul tunel. Mai avem 160 pe tunelul Daniela”, a declarat Fernando Lopez, manager de proiect autostrada.
Acesta este și motivul pentru care acest tunel va fi unic în România. Mai exact, până acum nu s-a mai realizat o astfel de lucrare în astfel de condiții la noi în țară. Și un alt aspect important e faptul că tunelul mai include și trei conexiuni de siguranță între cele două galerii, două pietonale şși una pentru accesul mașinilor de urgenţă.
O altă veste bună dincolo de tunel e faptul că a mai fost finalizată și Secțiunea Tigveni – Curtea de Argeș, dar și alte 12 poduri, pasaje și viaducte. Asta înseamnă, conform managerului de proiect, că întreaga bucata de autostrada care are 10 km și va fi gata în doi ani, deci în 2027.
„Noi avem un termen contractual pe sfârşit de februarie 2027, credem noi ca la sfarsit 2026 sa predam contractul”, a declarat Fernando Lopez, manager de proiect autostrada.