Se deschide metroul din Drumul Taberei. Se poate circula pe magistrala M5 începând din 15 septembrie. Iohannis: „Această linie risca să devină un fel de legendă, o legendă a amânărilor”

Adrian Baciu   
în HotNews
15/09/2020, 12:50
Se deschide metroul din Drumul Taberei. Se poate circula pe magistrala M5 începând din 15 septembrie. Iohannis: „Această linie risca să devină un fel de legendă, o legendă a amânărilor”
Se deschide metroul din Drumul Taberei. Se poate circula pe magistrala M5 începând din 15 septembrie. Sursa foto: hotnews.ro

UPDATE /  Lucian Bode: „Asistăm la un eveniment istoric. Toate stațiile au fost proiectate de la zero. Este cea mai importantă realziare a companiei Metrorex. Bucureștenii vor beneficia de una dintre cele mai spectaculoase magistrale de metrou.  Iată că se poate, se poate să ne onorăm promisiunea. Se poate și mai mult. Magistrala M5 își va continua dezvoltarea cu încă 6 stații. Magistrala M6, legătura cu aeroportul Otopeni, 12 stații, 14,2 km, aceta va intra în linie dreaptă anul viitor. Astăzi până la ora 23.00 accesul o să fie liber”

Ludovic Orban: „E o onoare pentru mine ca împăreună cu domnul director Mocanu să avem această bcuurie de a fi de față la punerea în funcțiune a acestui tronson. Nu ne vom opri aici, toate lucrările ulterioare se vor derula cu o viteză mai mare, vom fi mult mai atenți în etapele de pregătire și execuție a contractelor. Infrastructura de transport este prioritatea zero”

Klaus Iohannis: „Mulțumesc Guvernului care s-a implicat în mod exemplar în finalizarea acestei execuții. Mi-am permis s-i felicit și pe cei care au construit efectiv linia de metrou. Este o mare realizare, după Revoluție cea mai mare realizare de acest tip. Nu a fost ușor, această linie risca să devină un fel de legendă, o legendă a amânărilor. Această realizare contribuie la îmbunătățirea vieții în București. Este foarte important să se continue pe această linie. Trebuie să ajungem cu infrastructura de transport în secolul 21. Avem la dispoziție sume imense, se poate continua într-un ritm alert”

ȘTIREA INIȚIALĂ / Marți, 15 septembrie, după ani și ani de așteptări, metroul din Drumul Taberei se va deschide în mod oficial, iar pe magistrala M5 se va putea circula.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunţat, luni, în ședința de Guvern, că toate lucrurile sunt în regulă, iar magistrala de metrou M5 Drumul Taberei – Eroilor se deschide traficului de călători.

Ulterior, oficialul a revenit cu un mesaj pe pagina personală de Facebook în care anunță că ”povestea lucrărilor” de la această magistrală s-a încheiat.

Metroul din Drumul Taberei se deschide pe 15 septembrie: se poate circula pe magistrala M5

Începând de marți, 15 septembrie, după foarte mulți ani de așteptare, bucureștenii vor putea circula pe Magistrala 5 de metrou, secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv Valea Ialomiţei, a anunţat Lucian Bode.

”După ani de așteptare, sunt bucuros să anunț public că mâine (n.r. marți), începând cu ora 12.00, magistrala de metrou M5 va fi dată în funcțiune.

Ca să ajungem în această etapă nu a fost deloc ușor. A fost nevoie să depășim, împreună cu colegii de la Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor și implicit cu cei de Metrorex SA, o serie de bariere, începând de la cele birocratice, la cele administrative.

Astfel, astăzi, putem spune că povestea lucrărilor de la magistrala M5 s-a încheiat. Le mulțumesc tuturor celor care au contribuit la bucuria pe care o împărtășim alături de toți bucureștenii, și nu numai!”, a scris ministrul pe Facebook.

Metroul din Drumul Taberei, finalizat după mulți ani de așteptare

Magistrala M5 de metrou, secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv staţia şi Depoul Valea Ialomiţei, este finanţată integral din fonduri externe nerambursabile în cadrul POS-T 2007 – 2013, POIM 2014 – 2020 (85%) şi de la bugetul de stat (15%). Valoarea proiectului aprobat prin HG nr. 374/2019 este de aproape 3,224 miliarde de lei.

Lucrările la Magistrala 5 din Drumul Taberei au început în 2011 și urmau să fie încheiate la o distanță de trei ani de zile, dar în 2014 încă zona era încă un imens șantier.

După ce constructorul a înregistrat nu mai puțin de 6 ani întârziere, inaugurarea a fost una imposibilă până la această dată. În prezent, autoritățile se pregătesc de ziua izbăvitoare a punerii în funcțiune a metroului cu pricina. În calea lor mai stau o serie de probleme ridicate de ISU.

Închide ×