O nouă fabrică de locomotive se construiește în România, iar pe lângă impactul major pe care îl va avea în industria feroviară și în economie, aceasta reprezintă și “o oportunitate pentru realizarea unui nou prototip”.
Softronic, companie specializată în producția și modernizarea locomotivelor din România, va investi 10 milioane de euro în construcția unei noi fabrici la Craiova.
Este vorba despre o nouă uzină care va dota locomotivele cu un sistem de stocare a energiei pe bază de baterii ce va înlocui combustia pe diesel.
„Întrucât tendinţa este de a ne axa pe energie verde şi sisteme de stocare pe baterii, am găsit împreună cu colegii o oportunitate pentru realizarea unui prototip de locomotivă având ca sistem stocarea pe baterii pe partea de energie verde.
Cu acest sistem de baterii care va fi implementat, inovat şi dezvoltat pe aceste locomotive nu va mai fi nevoie de combustie diesel pentru a face manevrarea atunci când se asigură mentenanţa lor”, a declarat Sebastian Ghiţă, directorul comercial al producătorului de material rulant, scrie Gazeta de Sud.
Potrivit lui, noua fabrică de locomotive ”dorim să o construim aici, în Craiova, lângă cea existentă. Valoarea proiectului se ridică la aproape 10 milioane de euro“.
Softronic este una dintre cele mai prestigioase companii din industria feroviară românească care are ca obiect de activitate producția și modernizarea de locomotive.
Înființată în anul 1999, compania de la Craiova a avut numeroase realizări în industria feroviară, iar printre cele mai importante proiecte se numără locomotiva electrică bi-sistem Transmontana, adaptată sistemelor feroviare din România, Bulgaria, Ungaria sau Turcia.
De asemenea, Softronic a produs prima locomotivă electrică Transmontana pentru trenurile de marfă. În iunie 2017, a semnat un contract cu operatorul feroviar Green Cargo pentru livrarea a opt astfel de locomotive, iar ulterior, contractul a fost extins la 100 de unități.
În ultimii ani, compania a încheiat contracte cu diverși operatorii privaţi de transport marfă din Ungaria, Suedia, Bulgaria, dar şi cu transportatori feroviari de pe piaţa locală, care nu au organizat licitații pentru achiziţia de locomotive noi.