Se încheie conflictul dintre Romprest și Primăria Sectorului 1. Compania de salubrizare a anunțat printr-un comunicat de presă reluarea activității.
Societatea a dezvăluit că administrația condusă de Clotilde Armand a realizat o plată parțială a facturilor restante, acoperind facturile din lunile noiembrie și decembrie. Soldul datorat de primărie însumează facturi aferente perioadei iulie – decembrie 2020.
Romprest consideră demersul Consiliului Local Sector 1 drept o încercare de soluționare a conflictului dintre cele două instituții. În acest sens și pentru a demonstra „bună credință”, societatea anunță suspendarea efectelor Notificării din 3 februarie 2021 și reluarea tuturor activităților.
În cursul zilei de miercuri, 10 februarie, Primăria Sectorului 1 a înregistrat o plată parțială a facturilor restante către compania de salubritate. Romprest subliniază că au fost achitate datoriile pentru lunile noiembrie și decembrie.
Compania mai anunță că totalul plăților restante adună facturi pentru alte patru luni ale anului trecut. Totuși, privesc demersul administrației drept unul făcut în scopul soluționării conflictului dintre cele două părți.
„Menționăm că facturile emise de către Romprest în calitate de operator delegat, și care reprezintă debitul restant înregistrat de Primăria Sectorului 1 față de operator, reprezintă contravaloarea tuturor prestațiilor activității de curățenie cai publice din cadrul serviciului, respectiv colectarea și transportul, sortarea/tratarea/depozitarea deșeurilor din depozite necontrolate, deșeuri din salubrizare stradală și alte categorii de deșeuri, altele decât cele municipale, prestațiile operatorilor stațiilor de sortare/tratare/depozitare precum și operațiunile manuale și mecanizate de salubrizare stradală”, au adăugat reprezentanții Romprest.
Aceștia au dezmințit informațiile cu privire la documentele prezentate de Clotilde Armand: „o abordare simplistă și populistă a subiectului datoriei pe care Primăria o are față de operatorul delegat este de evitat, pentru că va conduce, din nou, la blocajul financiar al operatorului, respectiv la imposibilitatea asigurării continuității serviciului de salubritate”.
„De asemenea, este important de reamintit că, din cauza tergiversărilor care au dus la amânarea finalizării lucrărilor Comisiei mixte de negociere, Propunerea Romprest privind diminuarea operațiunilor din cadrul activităților serviciului delegat, negociată cu Comisia mixte de mediere, nu a fost adoptată prin Act adițional la Contractul de delegare și deci nu se poate aplică nici în acest moment, Romprest prestând în acest moment serviciul integral conform contractului” au mai transmis.
Romprest menționează că dorește soluționarea instituțională a conflictului prin finalizarea lucrărilor Comisiei mixte de mediere, constituită prin Hotărâre a Consiliului Local al Sectorului 1 al Municipiului București, dar și „adoptarea unei soluții negociate complete, legală și echilibrată pentru ambele părți contractante, prin semnarea unui act adițional la Contractul de delegare, soluție prin care să nu se pericliteze drepturile și obligațiile părților asumate prin Contractul de delegare și să care să asigure premisele pentru menținerea stării de curățenie în Sectorul 1”.