Sezonul 2022-2023 din SuperLiga va începe vineri, 15 iulie, iar fanii aşteaptă să-şi vadă favoriţii din nou în iarbă. Dacă în Vestul Europei, prezentarea noului echipament este un eveniment special pentru fiecare club, lucrurile stau cu totul altfel în România. Puţine dintre echipele de primă ligă au organizat o prezentare oficială a noilor tricouri.
FCSB va avea un echipament nou în sezonul 2022-2023, cel în care vrea să oprească hegemonia lui CFR Cluj. Vicecampioana României şi-a prezentat cele trei seturi de tricouri, iar fanii au avut o surpriză plăcută. Pentru prima oară în istoria clubului, sigla Peluzei Nord este inclusă pe echipamentul de joc.
La scurt timp după prezentare, fanii au putut să plaseze comenzile pentru noile tricouri. Pe fanshop-ul clubului, echipamentul complet (tricou+şort+jambiere), pentru seturile în culoare roşie şi albastră, costă 699 de lei. Tricoul simplu are preţul de 375 de lei, însă fanii mai trebuie să scoată banii din buzunar dacă vor varianta personalizată.
Universitatea Craiova şi-a prezentat sâmbătă noul echipament, în cadrul unui eveniment organizat în centrul oraşului. Oltenii au un nou tricou pentru meciurile jucate pe teren propriu, iar preţul acestuia, la magazinul oficial, este de 349 de lei. La fel ca în cazul FCSB, echipamentul a devenit disponibil imediat după prezentarea oficială.
CFR Cluj a jucat deja primele două meciuri oficiale din sezonul 2022-2023, 0-0 cu Pyunik Ereven şi 1-2 cu Sepsi Sfântu Gheorghe, în Supercupa României, însă jucătorii lui Dan Petrescu au folosit echipamentul din stagiunea trecută. Înaintea returului din turul 1 preliminar al Ligii Campionilor, ardelenii şi-au prezentat noile tricouri pentru actuala stagiune, însă nu au apărut încă la vânzare pe fanshop-ul clubului.
Un tricou oficial al campioanei României din sezonul trecut costă 399 de lei, însă fanii lui CFR Cluj îl pot cumpăra, în această perioadă, la un preţ redus de 299 de lei. În fanshop-ul ardelenilor există şi posibilitatea să cumperi tricouri ale echipei, cu sponsorul tehnic, dar la peţuri mai mici, între 120 şi 149 de lei.
Rapid are o legătură strânsă cu suporterii, iar acest lucru se vede atât la meciurile de pe teren propriu, cât şi la cele din deplasare, când fanii bat sute de kilometri pentru favoriţi. Înaintea startului sezonului, giuleştenii şi-au prezentat noul echipament, însă nu a ajuns încă în magazinul oficial al clubului. Tricourile folosite în stagiunea 2021-2022 sunt încă la vânzare, în fanshop, la un preţ de 190 de lei, în timp ce echipamentul complet costă 420 de lei.
Farul vine cu preţuri destul de mari pentru tricourile de joc. Echipa lui Gică Hagi se află exact sub granzii campionatului, cu un preţ de 250 de lei pentru echipamentul oficial de joc.
FC Argeş şi-a prezentat noul echipament pentru sezonul 2022-2023, printr-un eveniment care a avut loc pe stadionul “Nicolae Dobrin”. Fanii îşi pot achiziţiona, de la fanshop, noile tricouri contra sumei de 219 lei.
Petrolul Ploieşti a promovat în SuperLiga, dar a ratat şansa să valorifice acest succes pe plan financiar. Magazinul clubului a devenit indisponibil începând cu data de 28 mai şi încă nu a fost redeschis: “Pentru o scurtă perioadă de timp, magazinul oficial al clubului nostru va fi indisponibil începând cu data de 28 mai. La redeschidere vă vom întâmpina cu noile modele de echipament pentru sezonul 2022-2023”.
FC Botoşani, club care tocmai şi-a schimbat sigla şi şi-a prezentat noul echipament, Hermannstadt şi FC Voluntari lucrează la secţiuni pentru fanshop online dedicat fanilor.
Sepsi Sfântu Gheorghe, câştigătoarea Cupei României şi a Supercupei, are un fanshop la stadion, însă fără să aibă şi o variantă online. Chindia Târgovişte şi CS Mioveni sunt singurele echipe care nu au pe site-ul oficial al clubului o secţiune pentru magazin sau fanshop.