Un drum de mare viteză va fi construit prin munți, în România, fiind una dintre cele mai importante investiții din ultimii ani. Termenul de execuție este până la finalul lui 2029.
Este vorba despre lotul Grințieș – Pipirig din tronsonul II al Autostrăzii Unirii A8, care va face legătura între Ardeal și Moldova. Loturile pe cei 308 km ar putea fi scoase la licitație pentru proiectare și execuție până la sfârșitul acestui an.
La începutul lunii octombrie, Compania Naționala de Investiții Rutiere (CNIR) anunța că a fost aprobată lansarea licitațiilor pentru loturile montane ale A8. Vești noi apar privind stadiul lotului 2 B Grințieș – Pipirig din tronsonul II (Miercurea Nirajului – Leghin).
Documentația necesară pentru proiectarea și execuția acestuia au fost trimise spre validare Agenției Naționale pentru Achiziții Publice. Termenul pentru depunerea ofertelor în SEAP va fi anunțat în cursul acestei luni.
Lotul 2 B Grințieș-Pipirig va avea 31,5 kilometri, iar lucrările efectuate în județul Neamț ar urma să fie unele dintre cele mai complexe. Vor fi construite 16 tuneluri, 60 de poduri și viaducte.
„Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aproximativ 20 de kilometri, reprezentând aproape 70% din lungimea întregului lot. Va avea 16 tuneluri (cel mai lung de 940 de metri), 60 de poduri și viaducte, două poduri de peste 1.000 de metri lungime (cel mai lung fiind peste râul Bistrița și DN 15 – 1.275 de metri)”, arată CNIR.
Tronsonul Grințieș-Pipirig ar trebui să fie gata în patru ani și 6 luni. Conform proiectului, constructorul va avea la dispoziție 14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție.
Astfel, dacă va fi desemnată o companie câștigătoare în primele șase luni ale anului viitor, lotul ar urma să fie finalizat până la finalul anului 2029, adică în cinci ani. Firmele pot depune ofertele până la sfârșitul lui 2024.
Autostrada A8 va avea o lungime de aproape 308 kilometri, fiind formată din cinci secțiuni. Potrivit proiectului, noua autostradă va traversa patru județe din Moldova și Ardeal.