Transalpina sau DN 67C urmează să fie redeschis circulației, în perioada următoare. Centrul Infotrafic din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române a făcut anunțul.
Transalpina nu este doar un traseu spectaculos, însă este și foarte dificil pe timp de iarnă, tocmai de aceea este închis în fiecare an, în perioada rece. Chiar și vara, drumul poate fi parcurs doar în anumite condiții.
Astfel, circulația se va redeschide pe tronsonul Rânca (Gorj) – Curpăt (Sibiu), însă doar în intervalul orar 08:00 – 18:00. De asemenea, șoferii trebuie să respecte o restricție de viteză de 340 de kilometri la oră, pe întregul tronson redeschis.
Nu în ultimul rând, circulația vehiculelor care depășesc 3,5 tone rămâne interzisă pe Transalpina.
“Atragem atenția conducătorilor auto să respecte restricțiile de trafic impuse, să nu efectueze manevre riscante și să adopte o conduită responsabilă pe tot parcursul traseului”, se arată într-un comunicat al Centrului Infotrafic.
Transalpina este cea mai înaltă șosea din România, care ajunge la o altitudine de 2.145 m, în Pasul Urdele. Drumul traversează Munții Parâng (Carpații Meridionali) și face legătura între Novaci și Sebeș. În total, el străbate trei județe: Gorj, Vâlcea, Sibiu și Alba.
Cunoscut drept Drumul Regelui, Transalpina a fost inaugurată în anul 1939 de Carol al II-lea, care a parcurs întregul traseu la bordul unei mașini de teren, condusă chiar de el.
Construcția a fost realizată urmând o veche potecă de munte, folosită de ciobanii din Mărginimea Sibiului, pe care traversau cu turmele de oi în Țara Românească. Traseul era cunoscut și sub numele de ”Poteca Dracului”, din cauza faptului că era considerat un drum periculos.
Unii specialiști consideră că Transalpina era folosită chiar și de legiunile romane în timpul războaielor cu dacii, cunoscut sub numele de ”coridorul IV strategic roman”.
De asemenea, se pare că și armata germană a fost interesată de acest drum, pe care l-au refăcut cu pietre, în timpul primului război mondial.
Modernizarea drumului Transalpina a început în 2009, cu o investiție de 1,3 miliarde de lei, însă lucrările au încetat ca urmare a insolvenței companiei contractante. În prezent, Transalpina este considerată în continuare un ”drum în lucru”, el nefiind dat în folosință pe întregul traseu.