Life

Se schimbă regulile pentru vânzarea de fructe și legume. Ce se va întâmpla în piețe și supermarketuri! Va fi bucuria clienților

Se modifică normele de comercializare a fructelor și legumelor. Ce vor știi de acum înainte consumatorii la tarabe și în magazine.
17.05.2024 | 00:15
Se schimba regulile pentru vanzarea de fructe si legume Ce se va intampla in piete si supermarketuri Va fi bucuria clientilor
Se modifică normele de comercializare a fructelor și legumelor. Ce vor știi de acum înainte consumatorii la tarabe și în magazine. Sursa foto: freepik.com
ADVERTISEMENT

Se schimbă regulile pentru vânzarea de fructe și legume. Ce se va întâmpla în piețe și supermarketuri, va fi bucuria clienților. Anunțul a fost făcut de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

Se modifică normele de comercializare a fructelor și legumelor. Ce vor știi de acum înainte consumatorii la tarabe și în magazine

Se modifică normele de comercializare a fructelor și legumelor. Ce vor știi de acum înainte consumatorii la tarabe și în magazine. Un ordin pus în consultare de ANPC urmează să schimbe felul în care se face vânzarea acestor produse.

ADVERTISEMENT

Instituția își dorește ca toți clienții să fie informați despre prețul și denumirea produselor în limba română. Acestea trebuie să se facă clar, în completare fiind comunicări despre țara de origine, producător și calibru (categorie).

Toate aceste reguli și observații privind îmbunătățirea ordinului pot fi trimise până la data de 25 mai 2024. Documentul ar urma să intre în vigoare în termen de 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial.

ADVERTISEMENT

Așadar, informațiile despre comercializarea fructelor și legumelor în piețe și în supermarketuri trebuie să fie foarte clare şi uşor de identificat de către consumatori. Acestea nu trebuie sub nicio formă să creeze confuzie sau să furnizeze informaţii contradictorii despre produs.

Norme de ”bun simț” pentru fructe și legume

Comercianții vor fi obligați să afișeze la loc vizibil toate aceste înștiințări. Președintele Asociației InfoCons – Organizație pentru Protecția Consumatorilor, Sorin Mierlea, crede că aceste reguli sunt de „bun-simț”, mai ales că avem statut de cetățeni europeni.

ADVERTISEMENT

„Ar trebui să înțelegem că toți suntem cetățeni europeni și avem drepturi. Și trebuie să avem aceleași drepturi și la Paris, și la Viena, și la București, și la Caracal, și la Târgu Jiu, până la Constanța.

ADVERTISEMENT

Și din această perspectivă, în momentul în care discutăm despre produse agroalimentare, tip legume și fructe, faptul că ele trebuie să aibă un anumit standard, o anumită calitate și să nu plătim calitatea a doua la calitatea a treia, cred că este un lucru de bun-simț și de normalitate.

 Iar când discutăm de produse care sunt de diferite categorii, de genul unul mai mare, unul mai mic, unul stricat, unul pătat sau ceva, ele pot fi, până la urmă, comercializate, dar să fie împărțite foarte clar, categoria 1, categoria 2, categoria 9 sau cum vor fi, ca până la urmă, consumatorul să aibă acces la același tip de calitate, la un preț corect pentru fiecare dintre noi”, a declarat Sorin Mierlea pentru Adevărul.

Președintele Asociației InfoCons a dat și un exemplu concret în acest sens. Cu această ocazie a precizat că un consumator trebuie să fie informat și dacă un măr sau o portocală au fost date cu ceară sau o altă substanță pentru a avea un termen de valabilitate mai lung.

Aceste lucruri sunt obligatorii și trebuie să fie transparente, să se găsească pe eticheta produsului agroalimentar. În felul acesta fiecare client poate alege fructe sau legume de la piață sau din supermarket în cunoștință de cauză.