Un secretar de stat în Ministerul Educației consideră că subiectele primite de elevi la proba de matematică de la Evaluarea Națională au fost accesibile.
Luminița Barcari, oficialul din Învățământ, spune că elevii care învață, dar fără meditații, ar fi putut lua note de 5-6 la această probă.
În opinia secretarului de stat din ministerul condus de Monica Anisie, nu aceste note mici sunt obiectivul pentru un elev care aspiră la liceu.
Luminița Barcari dă de înțeles că elevilor fără meditații, care învață la școală, le-ar fi fost dificil să obțină note mai mari de 5-6 la proba de matematică.
”După părerea specialiștilor au fost subiecte normale. Chiar mă uitam pe rețelele de socializare, un copil care învață la școală, nu neapărat cu meditații ar fi putut să ia 5 – 6 rezolvând aceste subiecte”, a spus Barcari la Digi24.
Ulterior, aceasta a încercat să reformuleze și a completat că nu aceste note sunt obiectivul, ci ca “elevii să meargă mai departe în învățământul liceal sau profesional”.
“Este o măsură a gradului lor de pregătire. Nota reflectă cât știe copilul și să își formeze competențele”, a mai spus Luminița Barcari la postul de știri citat.
Despre proba la Limba și Literatura Română, Luminița Barcari spune că elevii au primit un ”subiect frumos”, pe care elevii l-au lucrat la testele de antrenament.
“La română mi s-a părut frumos subiectul, au trecut ceva ani de când nu am mai făcut gramatică, nu pot să spun acum ce notă aș fi luat.
Colegii mei m-au asigurat că subiectele au fost exact pe structura testelor de antrenament iar copiii au lucrat astfel de teste”, a adăugat secretarul de stat în Ministerul Educației pentru sursa citată.