Life

Secretul alimentelor prăjite. Regulile pe care trebuie să le respecţi ca să nu devină totul nociv. Doar aşa prăjeala în untură este sănătoasă

Alimentele prăjite sunt delicioase, însă nu chiar atât de sănătoase. Există însă câteva reguli de care trebuie să ții cont dacă vrei să mănânci un preparat mai sănătos.
28.11.2022 | 22:15
Secretul alimentelor prajite Regulile pe care trebuie sa le respecti ca sa nu devina totul nociv Doar asa prajeala in untura este sanatoasa
5 reguli pentru alimentele prăjite pe care trebuie să le cunoști. Sursă foto: Pinterest
ADVERTISEMENT

În perioada postului, nu puțini sunt cei care aleg să înlocuiască produsele de origine animală cu anumite alimente prăjite.

Cum poți obține un aliment prăjit sănătos

Aici vorbim fie despre niște dovlecei prăjiși sau de ce nu, un pește prăjit ori o porție de cartofi prăjiți.

ADVERTISEMENT

Într-adevăr, aceste preparate sunt delicioase și accesibile, în special când ținem post și nu numai. Cu toate astea, trebuie să fim conștienți și de efectele nocive pe care le au.

Nu mulți știu, dar nu toate grăsimile sunt bune pentru sănătatea noastră. De asemenea, modul de preparare contează și el.

ADVERTISEMENT

Dacă știm cum să prăjim corect alimentele, putem scăpa de anumite efecte negative.

Există doi factori importanți când vine vorba de alimentele prăjite, mai exact, temperatura și tipul de gătire. Niciodată, alimentele nu trebuie prăjite la o temperatură care se depășească 200 de grade.

De asemena, grăsimea trebuie să fie extrem de slabă, dar cu punct de adere înalt, astfel încât să nu genereze produși toxici cu potențial cancerigen.

ADVERTISEMENT

Ce putem folosi deci? untură, sau grăsime de cocos ori de palmier, recomandă specialiștii.

Uleiurile pe de altă parte, sunt mai periculoase. Studiile au demonstrat că acestea au temperaturi critică, după care încep să se degradeze.

Trebuie să mai ținem cont și de faptul că cel mai stabil dintre uleiuri este cel de arahide, cu punct de fumegare la 220 grade. Pe următorul loc avem uleiul de uleiul de măsline cu 210 grade, floarea-soarelui, cu doar 180 de grade, iar mai apoi uleiul de soia cu 150 de grade și cel de porumb cu 140 de grade.

ADVERTISEMENT

Cele cinci reguli pentru alimentele prăjite

Cinci reguli de aur sunt esențiale atunci când vrei să te bucuri de un preparat prăjit. Prima dintre ele este evitarea încălzirii și fumegarea uleiului.

ADVERTISEMENT

Cea de a doua regulă de aur este introducerea alimentelor atunci când uleiul este fierbinte deja. O a treia regulă pentru a te bucura de un preparat bun este să schimbi uleiul cât de des poți.

Atunci când uleiul este reîncăzit, se vor forma anumiți produși toxic.

De asemenea, evită să prăjești anumite produse în unt. Acest aliment este sensibil la încălzirea și peste 120 de grade începe să fumege.

O altă regulă este utilizarea unor friteuze cu abur. Acestea au nevoie de puțin ulei și prăjirea este una dietetică.