ADVERTISEMENT
News

Șeful Forțelor Aeriene, despre accidentul elicopterului american: “Pilotul a evitat o tragedie”. Care ar putea fi cauzele incidentului

Viorel Pană, șeful Statului Major al Forțelor Aeriene, a analizat joi accidentul în care un elicopter american a aterizat de urgență în București, declarând: "pilotul a reușit să evite o tragedie".
Autor: Rareș Mușătoiu | 15.07.2021 | 21:27
Șeful Forțelor Aeriene, despre accidentul elicopterului american:
Șeful Forțelor Aeriene, despre accidentului elicopterului american: "Pilotul a evitat o tragedie". Care ar putea fi cauzele incidentului foto: hepta.ro

Un elicopter al armatei Statelor Unite ale Americii a aterizat de urgență pe o stradă din București, provocând, din fericire, doar pagube materiale.

ADVERTISEMENT

Momentul a fost unul puternic comentat pe rețelele de interacțiune socială, apărând o multitudine de reacții ironice după incident.

Viorel Pană, despre elicopterul care a aterizat de urgență în București: “Pilotul a evitat o tragedie”

“A fost evitată o tragedie, în primul rând datorită profesionalismului pilotului american, datorită modului în care a fost pregătită misiune, dar și datorită elementelor din securitatea națională.

ADVERTISEMENT

Pentru o trecere la verticală ca aceasta, măsurile de coordonare sunt deosebite, sunt privite cu foarte mare atenție și, din fericire, urmate la literă.

Pe lângă profesionalismul pilotului american, nu trebuie uitate echipa care a coordonat de la sol întreaga demonstrație aeriană și cea a Poliției Rutiere, și-au făcut datoria într-un mod deosebit.

ADVERTISEMENT

Prin acțiunea lor s-a evitat pierderea de vieți omenești și au fost doar pierderi materiale minore în raport cu ce se putea întâmpla.

Cea mai gravă situație este pierderea controlului aeronavei. Pilotul a experimentat, cel mai probabil, o pierdere de control și atunci, în acele câteva secunde, a făcut ce trebuia să facă pentru a menține elicopterul controlabil și a-l ateriza în cel mai scurt timp cu cele mai puține pierderi.

ADVERTISEMENT

Mereu se pregătesc multe proceduri de urgență, multe lucruri în care ar putea să aterizeze cu pierderi minore, în caz de urgență. Vorbim de stadioane, parcuri.

Piloții se antrenează, exersează și aici apare diferența, doar că apare această situație de unu’ la un milion în care pilotul trebuia să aterizeze într-un timp foarte scurt, încât nu a putut să fie degajat către Stadionul Dinamo.

ADVERTISEMENT

El a acționat pentru posibilitatea ca elicopterul să aterizeze controlat, a comunicat o problemă de control către echipa de la sol.

La orice elicopter, repet, nu încerc să speculez cauzele, este importantă asigurarea portanței. La elicopter este asigurată de elicea mare, dacă această elice se rotește cu o viteză mai mică, poate genera o problemă de control, scade portanța, scade nivelul de control.

ADVERTISEMENT

Cel mai des sunt probleme la motor, probleme aerodinamice, sunt o multitudine de cauze posibile. Erau doi piloți în elicopter și mecanicul de zbor.

Elicoptere acestea sunt dislocate la baza Mihail Kogălniceanu și se antrenează alături de forțele militare române, ei fac parte din aviația forțelor terestre, sunt în permanență, pe bază de rotație, la baza Kogălniceanu, iar colaborarea este foarte bună”, a declarat Viorel Pană la Antena 3.

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoriile NEWS, SPORT sau LIFE
ADVERTISEMENT
A apărut noua revistă Taifasuri
  • Câștigă ACUM o Dacia Logan, 2.000 de euro și multe alte premii!
  • Nr. 842. 32 pagini. Doar 5 lei!